فراخوان جشنواره ادبی یوسف در همدان منتشر شد


فراخوان جشنواره ادبی یوسف در همدان منتشر شد

همدان- ایرنا- مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در راستای انتقال میراث هشت سال دفاع مقدس، دهمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس) در 2 بخش بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه (داستان شهیدان) برگزار می‌‏شود.

«محمد برخوردار» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه محورهای موضوعی این جشنواره دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت است، گفت: محدودیتی در ارسال آثار وجود ندارد و از آثار منتخب در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

به گفته وی دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در بخش بزرگسالان و نوجوانان شامل دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان سلامت و در بخش ویژه داستان شهیدان با محوریت مقطعی برجسته از زندگی یکی از شهیدان دفاع مقدس یا مدافعان حرم است که پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است و با بهره گیری از عناصر اصلی داستان همچون توصیف، صحنه پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان اقدام شود.

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان گفت: داستان‌های ارسالی نباید از قبل در کتاب مستقل یا مشترک و یا نشریه‌ای منتشر شده باشد و آثار به صورت تایپی در قالب فایل word به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بومی هر استان و حماسه آفرینی‌های رزمندگان در عملیات و یگان‌ها لحاظ شود و نیز استفاده از زبان و گویش‌های محلی همراه با ترجمه فارسی امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت.

برخوردار افزود: نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، شماره تماس باید در انتهای اثر درج شود.

وی گفت: داستان‌های منتخب استان برای شرکت در دهمین دوره جایزه ادبی یوسف به دبیرخانه ملی ارسال خواهد شد همچنین آثار برتر هر سه بخش ویرایش شده و در مجموعه‌ای به چاپ خواهد رسید.

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ آثار خود را به دفتر مدیرت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان واقع در همدان، بلوار سردار سلیمانی(بعثت)، نرسیده به استانداری، مابین خیابان شکریه و هنرستان به کد پستی ۶۵۱۶۷۵۹۴۵۷ و یا از طریق واتساپ به شماره تلفن ۰۹۳۰۱۰۱۰۸۱۱ ارسال کنند.

برخوردار با اشاره به ظرفیت‌های بی انتهای ادبیات دفاع مقدس در حوزه داستانی گفت: امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از کسانی در حوزه دفاع مقدس قلم می‌زنند و آن زمان را درک نکردند اما با مصاحبه‌های حضوری و مستندات توان خوبی در این حوزه به دست آورده اند.

فراخوان جشنواره ادبی یوسف در همدان منتشر شد

وی از انتشار فراخوان دهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره در محورهای نقش دفاع مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه، دفاع مقدس و مدافعان سلامت، شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهید، پیوند عاشورا و دفاع مقدس، زیبایی‌های کربلا، سیمای حضرت سیدالشهدا(ع) در آینه قران کریم، عاشورا و مدافعان حرم و عاشورا و جوانان برگزار می‌شود.

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: مهلت ارسال آثار به این رویداد هنری و ادبی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و علاقه مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به صندوق پستی ۵۹۴۵۷-۶۵۱۶۷ و یا از طریق واتساپ به شماره تلفن ۰۹۳۰۱۰۱۰۸۱۱ ارسال کنند.

برخوردار اظهار داشت: توجه به رویدادها و شخصیت‌های شاخص استان و استفاده از فرهنگ عامه و گویش محلی در خلق آثار بخش جانبی بیست و سومین کنگره شعر دفاع مقدس همدان را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد فرهنگی- هنری ضمن درج مشخصات کامل خود باید توجه داشته باشند که اشعار ارسالی در کتاب مستقل، نشریه، سایت و غیره منتشر نشده باشد.

جشنواره ادبی یوسف در سال ۱۳۸۵ با یاد و گرامیداشت شهید «یوسف ملک شامَران» پایه گذاری شد و تاکنون هشت جلد کتاب با عنوان یوسف به عنوان دستاورد جشنواره منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟