چودهری: پاکستان طرفدار جناح یا گروه خاصی در افغانستان نیست


چودهری: پاکستان طرفدار جناح یا گروه خاصی در افغانستان نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد همه گروه‌های موجود در افغانستان را بخشی از این کشور می‌داند و معتقد است آنها هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

چودهری: پاکستان طرفدار جناح یا گروه خاصی در افغانستان نیست
به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، از اسلام آباد، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد طرفدار هیچ یک از گروه‌های افغان نیست و صرفا برای برقراری صلح تلاش می‌کند.

"زاهد حفیظ چودهری" سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که برخی از رسانه‌ها اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان درمورد احتمال افزایش تهدید گروه‌های تروریستی نظیر داعش در افغانستان را به اشتباه تفسیر کردند، باید اعلام می‌کنم که پاکستان در افغانستان طرفدار هیچ جناح یا گروهی نیست.

وی افزود: " شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان به وضوح در مورد اجماع بین المللی کشور‌های منطقه و خود افغان‌ها در قبال تروریسم صحبت کرد، به همین دلیل نمی‌توان سخنان وی را به اشتباه به عنوان حمایت از گروه خاصی در افغانستان توصیف کرد.

چودهری در ادامه تاکید کرد: اسلام آباد همه گروه‌های موجود در افغانستان را بخشی از این کشور می‌داند و معتقد است این آن‌ها هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه پاکستان به نقش سازنده خود در روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد، تاکید کرد: در حال حاضر تمام توجه‌ها باید بر یافتن راه حل جامع و سیاسی برای مناقشه افغانستان متمرکز شود.

برخی از رسانه‌های پاکستان اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پاکستان را درمورد اجماع بین المللی و منطقه‌ای برای مقابله با تهدید تروریسم از جمله داعش به صورت وارونه منعکس کرده و به نقل از وی نوشتند: طالبان اجازه نفوذ داعش در افغانستان را نخواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند