به خطر افتادن جان بیماران سرطانی در غزه


به خطر افتادن جان بیماران سرطانی در غزه

محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و ضعف خدمات درمانی در این منطقه مشکلات زیادی را برای بیماران سرطانی به وجود آورده و جان آنها را به خطر انداخته است.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العربی الجدید؛ محاصره نوار غزه و ضعف خدمات درمانی در این منطقه مشکلات زیادی برای بیماران سرطانی به وجود آورده و جان آن‌ها را به خطر انداخته است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت: بخش بهداشت و درمان نوار غزه به سبب محاصره و جنایات اسرائیل علیه این منطقه که از پانزده سال پیش تا کنون ادامه دارد، بیشترین آسیب‌ها و خسارات را متحمل شده است. این محاصره آثار و پیامد‌های وخیمی برای بیماران بخصوص بیماران سرطانی در این منطقه دارد که بیشترین آسیب‌ها را از این محاصره متحمل شده اند و بخشی از خدمات درمانی مورد نیاز آن‌ها در نوار غزه وجود ندارد.
وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل در چارچوب رفتار‌های ظالمانه و نژادپرستانه خود، از عزیمت ۶۰ درصد این بیماران به بیمارستان‌های تخصصی در کرانه باختری اشغالی و قدس و فلسطین اشغالی جلوگیری می‌کند و همین امر باعث مرگ و میر صد‌ها تن از این بیماران در سال می‌شود.

اسماء ابوجربوع یکی از کودکان سرطانی در نوار غزه در حالی که پلاکاردی در دست گرفته بود که روی آن عباراتی درباره کمبود دارو‌های سرطان در نوار غزه نوشته شده بود گفت: از جهانیان می‌خواهیم به ما کمک کنند تا بتوانیم این بیماری را درمان کنیم. اینجا امکانات درمانی برای ما وجود ندارد. نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم. به ما کمک کنید از این بیماری نجات پیدا کنیم. گذرگاه‌ها به سبب جنگ بسته شده اند و به ما اجازه سفر نمی‌دهند. جان ما در خطر است. گذرگاه‌ها را باز کنید تا بتوانیم برای درمان به خارج سفر کنیم.

مردم غزه به ویژه نسل جوان به دلیل محاصره اقتصادی در ۱۵ سال گذشته در شرایط بسیار ناگواری بسر می برند. محاصره، بیکاری و چهار جنگ، نسلی را به وجود آورده است که از مشکلات اجتماعی، مالی و روانی زیادی رنج می‌برند.
آن‌ها از دنیای خارج از نوار غزه، چیزی جز مطالبی که از طریق اینترنت خوانده‌اند یا دیده‌اند نمی‌دانند. جوانانی که در سن ۲۰ سالگی قرار دارند بیشتر مدت زندگی خود را در این شرایط گذرانده‌اند و اکنون از به هدر رفتن فرصت‌های زندگی رنج می‌برند.
۴۰ درصد جمعیت غزه زیر ۱۴ ساله است، یعنی افرادی که کل زندگی خود را در محاصره سپری کرده‌اند. ۶۰ درصد جمعیت این محدوده زیر ۲۴ سال سن دارد یعنی افرادی که اغلب دوران زندگی خود را در محاصره، اشغال، انتفاضه و جنگ‌های مختلف گذرانده‌اند.
در تحولی دیگر در سرزمین های اشغالی ؛ «نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) شماری از فلسطینی‌ها را در شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی در قدس بازداشت کردند.»

تصاویری از یورش امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی
کانال تلگرامی خبرگزاری فلسطینی شهاب تصاویری از یورش امروز صهیونیست‌ها با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی منتشر کرد.

حمله نظامیان صهیونیست به مراسم عروسی در جنین
کانال تلگرامی خبرگزاری فلسطینی شهاب از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به یک مراسم عروسی در روستای سیلة الحارثیة در شهر جنین در کرانه باختری رود اردن خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق