اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 24 بقعه لرستان


اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 24 بقعه لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه دهه اول محرم به میزبانی 24 بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۲۴ بقعه متبرکه در سطح استان، اظهار کرد: در شهرستان خرم‌آباد بقاع متبرکه امامزادگان زید بن علی(ع)، دو برادران(ع)، شاهزاده عبدالله(ع) و شمس‌الدین(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی خواهند بود.

وی افزود: در شهرستان کوهدشت نیز امامزادگان محمد درب‌گنبد و ابوالوفا(ع) و در بروجرد نیز امامزادگان جعفر، قاسم و ابوالحسن(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند.

عباس‌زاده با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز امامزادگان ابراهیم(بابای بزرگ)، احمد و محمود، محمد بن‌ حسن، پیرعباد، زید بن‌ علی، حمزه‌علی، زید و قاسم، پیرعباد، شاه‌غیب، سیدمحمد و سیدعلی(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند، ادامه داد: در بقیه بقاع متبرکه استان نیز مراسم‌ عزاداری دهه‌های اول و دوم محرم به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان برگزاری همایش‌های «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی» و «رهروان زینبی» و سوگواره «احلی من العسل» را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در دهه اول محرم برشمرد و اضافه کرد: همزمان با ایام محرم اجرای طرح «شمیم حسینی» را خواهیم داشت که طی آن بسته‌های معیشتی و حمایتی بین نیازمندان و ایتام توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مداحان، ذاکران و وعاظ، ۱۱ مردادماه به‌صورت ویدئوکنفرانس با پخش از آستان مقدس امامزاده زید بن علی(ع) خرم‌آباد برای مداحان و ذاکران، برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا