استمرار خدمات رسانی هلال احمر در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان


استمرار خدمات رسانی هلال احمر در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان

دبیر کل جمعیت هلال احمر از ادامه ارائه خدمات قرارگاه جمعیت هلال احمر در 19 شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان با کمک خیران خبر داد.

استمرار خدمات رسانی هلال احمر در 19 شهرستان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمد حسن قوسیان مقدم گفت: از ۱۷ تیر ماه سال جاری، جمعیت هلال احمر در ۱۹ شهرستان محروم استان سیستان و بلوچستان مستقر و خدمات مختلفی را به مردم ارائه کرده است.
وی ادامه داد: از ابتدای افتتاح این طرح تا صبح امروز کپسول‌ها و دستگاه‌های اکسیژن و همچنین مواد ضد عفونی کننده و شستشو بین نیازمندان توزیع شده است.
قوسیان مقدم تشریح کرد: تا این لحظه، ۳۰۴ کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری، ۶۲ کپسول ۲۰ لیتری، ۳۴۶ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری، ۱۹۴ کپسول ۵۰ لیتری به همراه ۶۸۸ مانومتر تهیه و توزیع شده است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: با همکاری تشکل‌های مردم نهاد علاوه بر تهیه و توزیع کپسول‌های اکسیژن، ۱۲۳ دستگاه اکسیژن ساز را تهیه و توزیع کردیم.
قوسیان مقدم تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا که به کرونا دلتا معروف است و با هماهنگی‌هایی که انجام دادیم، لباس مخصوص و اقلام بهداشتی نیز تهیه و توزیع شد.
وی ادامه داد: یکهزار و ۹۰۰ لباس ایزوله، ۳۴۰ شیلد، یک هزار و ۱۰۸ الکل یک لیتری، ۵ هزار اسپری ضد عفونی کننده، ۸ هزار و ۴۳۶ ژل ضد عفونی کننده، ۸ هزار و ۹۷۸ محلول ضد عفونی کننده سطوح و دست ۲۰ لیتری و ۲ میلیون ۹۲۴ هزار و ۲۰۰ ماسک بهداشتی توزیع شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: اقلام بهداشتی دیگر مانند مایع دستشویی، شامپو، صابون، خمیر دندان، مایع ظرف شویی، پنبه و ... از دیگر اقلامی بود که تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
دبیر کل جمعیت هلال با بیان این که بسته‌های معیشتی نیز در کنار بسته‌ها و اقلام بهداشتی توزیع شده است، خاطر نشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی از جمله البسه و غذایی از دیگر اقداماتی بود که جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا آن است.
قوسیان مقدم ادامه داد: مجموع این بسته‌ها شامل یک هزار عدد روغن، ۲ هزار بسته قند و شکر، یک هزار کیلو برنج، ۴ هزار عدد لیوان، یک هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، ۵۵۸ سبد غذایی و ۳۲ کارتن البسه است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر به توزیع دیگر اقلام از جمله تانکر‌های آب اشاره و عنوان کرد: از ابتدای استقرار قرارگاه جمعیت هلال احمر تا کنون، ۱۹ تانکر آب ۵۰۰ لیتری، یک تانکر آب ۲ هزار لیتری، ۱۸ هزار و ۸۰ آب معدنی و دیگر اقلام منزل از جمله یخچال و گاز تهیه و توزیع شده است.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر با کمک خیران و تشکل‌های مردم نهاد دیگر اقلام نیاز در استان سیستان و بلوچستان از جمله یک دستگاه ونتیلاتور، سه عدد تخت بیمارستانی، پنج عدد ویلچر، ۱۱۰ دستگاه تب سنج، ۵۱ کولر آبی، ۵ هزار و ۱۰۰ ست بهداشتی، ۳۰ عدد ماسک اکسیژن، ۴ عدد دستگاه تلغیظ اکسیژن، ۱۳ پالس اکسیمتر، سه عدد دستگاه کمک تنفسی، ۲۰ هزار ماسک پرستاری و یک دستگاه تخت بیمار را تهیه و بین ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان توزیع کرده است.
قوسیان مقدم تأکید کرد: خدمات جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های محروم استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد و علاوه بر توزیع این اقلام، ویزیت پزشکان، مشاوره‌های رایگان، ایجاد تفریح و نشاط بین کودکان و ... از اقدامات جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان