پیش بینی جذاب از قیمت طلا


پیش بینی جذاب از قیمت طلا

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که در اولین روز‌های کاری دولت جدید جو افزایشی بازار طلا فروکش خواهد کرد و احتمالا قیمت طلا و سکه اندکی ارزان خواهد شد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گویی با اشاره به افزایش دوباره قیمت طلا و سکه در معاملات صبح امروز بیان کرد: اگرچه ارزش اونس نسبت به قبل از تعطیلات بازار‌های جهانی اندکی کاهش یافته است، اما از عصر دیروز روند بازار ارز مجددا صعودی شد و به همین دلیل قیمت طلا و سکه هم تا معاملات صبح امروز اندکی افزایش یافت.

او ادامه داد: البته بعد از مراسم تنفیذ رییس جمهور جو افزایشی بازار اندکی فروکش کرد و تا میانه روز‌ طلا و سکه به قیمت دیروز بازگشت و به نظر می‌رسد همین روند با شیب ملایم ادامه داشته باشد.

به گفته کشتی‌آرای، مسائل سیاسی همچون برجام هنوز بلاتکلیف است و نوسان قیمت دلار تحت تاثیر این موضوع افزایش یافته اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با روی کار آمدن دولت جدید انتظارات تورمی پایین خواهد آمد و دلار و طلا با اندکی کاهش قیمت همراه خواهد شد.

این فعال بازار طلا درباره وضعیت تقاضا هم توضیح داد: حجم داد‌و‌ستد‌ها تغییری نکرده و از آنجا که یک هفته تا شروع ماه محرم باقیمانده و تکلیف برجام هم روشن نشده، امیدی به افزایش تقاضا برای طلا و سکه و رونق بازار طی روز‌های آینده نداریم.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲مرداد ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۷۵۹هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۹۸هزار تومان رسیده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۳۷۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت نیم سکه به پنج‌میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان