بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب


بیوگرافی علی قیومی و ملیکا میرتقی  در اینبخش بیوگرافی علی قیومی و ملیکا میرتقی کمدین های مشهور اینستاگرامی را مرور می‌کنیم. علی قیومی یکی از بازیگران تئاتر اسـت کـه اینروزها طرفداران بسیار زیادی در اینستاگرام دارد. او بـه همراه ملیکا میرتقی اینروزها مورد توجه هزاران نفر در شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند. این طنزپردازان در حرفه خود بسیار موفق...

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

بیوگرافی علی قیومی و ملیکا میرتقی

در اینبخش بیوگرافی علی قیومی و ملیکا میرتقی کمدین های مشهور اینستاگرامی را مرور می‌کنیم. علی قیومی یکی از بازیگران تئاتر اسـت کـه اینروزها طرفداران بسیار زیادی در اینستاگرام دارد. او بـه همراه ملیکا میرتقی اینروزها مورد توجه هزاران نفر در شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند. این طنزپردازان در حرفه خود بسیار موفق بوده اند ودر ادامه قصد داریم تا بطور کامل با انها آشنا شویم.

بیوگرافی علی قیومی کمدین معروف

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

علی قیومی بازیگر تئاتر می‌باشد. او یکی از محبوب ترین ها در ژانر کمدی می باشد. او فعالیت های خودرا از زمان کودکی آغاز کرده اسـت. در تئاتر فعالیت دارد و چند سالی اسـت کـه وارد شبکه های اجتماعی شده اسـت. او در مقام کارگردان هم فعالیت هایی داشته اسـت. علی قیومی همین حالا بیش از 200 هزار دنبال کننده در اینستاگرام داردکه رقم قابل توجهی محسوب می شود.

علی قیومی چگونه بازیگر شد؟

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

از کودکی وارد دنیای بازیگری شدم. همیشه شخصیت‌های کارتونی و کودک را تقلید صدا میکردم و حتی در یازده سالگی، استندآپ Standup اجرا می کردم کـه متأسفانه فیلم‌های این اتفاق موجود نیست و فقط عکسهایی ازآن را دارم. در نوجوانی در جشن‌ها شخصیت‌های کارتونی را تقلید صدامی‌کردم.

علی قیومی چگونه به شهرت رسید؟

کاری در مدرسه نوشتم کـه چند حیوان را در آن طراحی شخصیت کردم کـه موفق بود. درسال ۷۴ کاری بنام دهکده خرگوش‌ها با سعید موذنیان در تالار فرهنگیان اجرا شد کـه در آن دستیار کارگردان بودم. مـن یک بازیگر تئاترم و برای خود سبک تعیین نمی‌ کنم. از کودکی بـه خاطر قابلیت‌هایم، کارهای کمدی انجام می‌دادم. بازیگر حرفه‌ای باید در همه ی ژانرها فعالیت داشته باشد.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

در ابتدا فعالیت تئاتری خودرا با کار کودک آغاز کردم. نخستین جایزه خودرا دریک کار درام گرفتم و حتی نمایش‌های سورئال Surreal shows و جدی‌تری نیز در کارنامه‌ام دارم. با این حال بـه خاطر اکت‌های زیادم مثل تیپ‌سازی‌ها و تقلید صداها، بیشتر کارهای کمدی بـه مـن پیشنهاد شد؛ در ادامه تصمیم گرفتم کـه کارهایی کـه در حوزه کمدی نباشد هم کار کنم چرا کـه بازیگرهای موفق باید خود رابه چالش بکشند.

علی قیومی در حرفه موسیقی

چیزی حدود ۲۵ سال اسـت کـه دراین عرصه تجربه کسب میکنم. در زمان‌هایی بدلیل وجود مشکلات خانوادگی نمی‌توانستم این حرفه را جدی دنبال کنم و وقتی بکار تئاتر بازگشتم اطلاعات تئوری Theoretical information خودرا با برپایی ورکشاپ‌ها و انجام مطالعه بالا بردم. سپس مدرک موسیقی گرفتم و پس ازآن نیز کلاس‌های نمایشنامه‌نویسی را در نزد استادانی مثل زاون قوکاسیان و استاد بیگدلی گذراندم.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

انسان‌هایی در زندگی مـن هستند کـه هرروز از مـن خواندن موسیقی و ادامه این راه را تقاضا می کنند. با این حال نمی دانم چرا هنوز بستر اینکار را فراهم نکردم. در حال حاضر ترانه می‌سرایم و از آن ها استفاده هم شده اسـت. نخستین آهنگی کـه بـه شکل جدی منتشر شد، تک موزیک سپلشت بود کـه با استقبال خوبی روبه‌رو شد. همیشه میخواستم خواننده باشم اما بـه دنبال سبک خود هستم کـه بزودی این اتفاق خواهد افتاد.

فیلم های سینمایی علی قیومی

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

۴ فیلم سینمایی را بازی کردم کـه یکی از مهم ترین انها، فیلم «تـو و مـن» اسـت. حضور دراین فیلم تجربه بسیار خوبی بودو اتفاق جدیدی بود. دغدغه‌های مـن در آن زمان بسیار زیاد بود کـه مهم ترین آن، عشق بـه تئاتر اسـت. در تمامی این سالها همه ی‌چیزم را برای تئاتر وقف کردم. بدلیل این عشق، کار موسیقی را جدی دنبال نکردم و بهمین دلیل در سینما نیز خیلی فعالیت نداشتم.

مشکلات فضای آموزشی در اصفهان

فضای آموزشی اصفهان بـه اندازه کافی حرفه‌ای نیست. البته اساتید و نویسندگان بسیار خوبی در اصفهان داریم. اما اساتیدی کـه دراین شهر هستند بستر مکانی و مالی خوبی ندارند. این مسئله آن ها را وادار بـه انجام کارهای دیگری می کند کـه فعالیت‌ها مقداری تولیدی‌تر می شود. در تئاتر اصفهان، سالن مناسبی برای ایده‌پردازی کارگردان‌ها ندارد.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

در تهران حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ تئاتر در حال برگزاری در ژانرهای مختلف اسـت کـه بـه کسانی کـه می خواهند برای دیدن تئاتر مورد علاقه شان آزادی عمل می دهد. تئاترهای فعال در اصفهان خیلی محدود اسـت پس استاد نمی تواند الگوی تئوری‌های آموزش داده شده بـه هنرجو را در اصفهان نشان دهد. این مسئله باعث مهاجرت اساتید بومی و هنرجوها برای آموزش بـه تهران می شود و فضای آموزشی اصفهان را تضعیف می کند.

ملاک بازیگر شدن از دید علی قیومی

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

۹۰ درصد مخاطبانی کـه کارهای مرا می بینند می خواهند کـه بازیگر شوند. همیشه می گویم کـه چند کتاب در مورد اینکار خوانده‌ای یا چند تئاتر دیده‌ای؟ برای انجام هر کاری باید اصول آنرا دانست و فقط علاقه مهم نیست. همه ی چیز بـه ذات و ریشه اتفاقات برمی‌گردد. اگر علاقه داشته باشید هیچوقت از کسی نمیخواهید کـه چـه کار کنید یا اجازه نمی دهید کـه در راه شـما دخالت کند.

روش موفقیت علی قیومی در بازیگری و تئاتر

وقتی هنر را برای پول انتخاب می کنی، ضربه میخوری زیرا راه درستی را انتخاب نکرده‌ای. در هنر باید مثل اسب مسابقه باشی و از قبل تمرین کرده باشی. دراین مسیر باید چشم خودرا بست و دوید تا بـه موفقیت رسید. مشکلات مالی زیادی داشتم اما این مسائل بـه ایمان مـن بـه هنر ضربه نزد. هنوز هم بـه مسائل مالی فکر نمی کنم و حتی گاهاً کارهای دیگری را برای حل مشکلات مالی و زندگی کردن انجام می دهم.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

نخستین رسالت مـن در تئاتر ایجاد شادی و نشاط اجتماعی اسـت. ایجاد لبخند واقعاً برای مـن مهم اسـت. زیرا باعث اتفاقات مطلوبی در سلامتی انسان می شود. مـن همیشه معتقدم کـه لبخند بهترین هدیه بی‌منت خداست. خنده باعث اتفاقاتی می شود کـه می تواند روز انسان را بهتر کند. دومین رسالتی کـه دارم و رسالت کلی تئاتر کمدی اسـت، بیان نابهنجاری‌ها و دغدغه‌های فرهنگی اجتماعی اسـت.

درباره سریال سپلشت علی قیومی

تقریبا یکسال بود کـه بیکار بودیم و واقعاً نیاز بـه انجام کاری داشتم. سه پلشت از همین جا با طراحی شخصیت یک زوج در شرایط کرونایی شکل گرفت. دراین مجموعه از بهترین افراد جوان در تمامی بخش‌ها استفاده شد و پس از چند قسمت، با توجه بـه هزینه بر بودن ساخت آن، تصمیم بـه قبول کردن اسپانسر گرفتیم.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

کلمه‌هایی کـه در سپلشت استفاده میشد، خیلی همه ی پسند شد و این اتفاق خوبی بود کـه از بیان اصطلاحات بد دوری کردیم و کلیدواژه‌های خوبی را ایجاد کردیم. با این حال، بکاربردن کلیدواژه‌هایی از عمد اسـت کـه کار اشتباه مردم رابه انها نشان میدهد و از کارهای بد جلوگیری می کند؛ نیاز بـه خلق آن‌ها داریم، اما عده ای از کلیدواژه‌ها واقعاً بـه جامعه بینندگان ضربه میزند.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

واکنش‌ها نسبت بـه تمامی قسمت‌های سپلشت بسیار جذاب بودو مردم همیشه واکنش‌های خوبی بـه آن نشان می‌دادند. این مسئله در ابتدای برای مـا تعجب برانگیز بودو سپس بـه ادامه کار مـا کمک کرد. هزینه‌های سپلشت واقعاً برای پرداخت شخصی نیاز بودو برندهایی کـه مورد تأیید مـن بودند بعنوان اسپانسرهای این طرح انتخاب شدند تا بتوانیم قسمت‌های بیشتری ازآن را تولید کنیم.

بیوگرافی ملیکا میرتقی کمدین مشهور

ملیکا میرتقی بازیگری اسـت کـه بـه خوبی در کارهای علی قیومی دیده شده اسـت. او می‌گوید: علی قیومی، شوهر خواهر مـن اسـت و زمانی کـه شش‌سال داشتم، وارد خانواده مـا شدند. ۱۰ سالی از وقتی کـه از ایشان تقاضای حضور در صحنه تئاتر داشتم گذشت تا این کـه در کار پاتوق ازدواج در هشت قسمت بـه مـن بازی دادند و اعتماد ایشان را جذب کردم تا وارد تیم سپلشت شوم.

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

نخستین کار مهم مـن پاتوق ازدواج بوده و پس ازآن نیز در تئاتر بالشت بازی کردم؛ نخستین حضور مـن در دنیای تصویر نیز بازی در سپلشت بود. با این حال در مدرسه هم تئاترهای مهمی را بازی کردم کـه جوایزی هم برد. در ابتدا خانواده مـن بـه شدت با کار بازیگری مخالف بودند و همین سبب شد کـه آقای قیومی، اصراری برای تحصیلات آکادمیک دراین رشته بـه مـن نداشته باشد؛ با این حال با کمک ایشان توانستم کـه بـه آرزوی خود برسم.

همکاری علی قیومی و ملیکا میرتقی

او می‌گوید: هم تئاتر را دوست دارم و هم بـه سینما دلبستگی دارم و امیدوارم کـه در آینده بتوانم کارهای سینمایی نیز انجام دهم. یقیناً آدم‌هایی کـه برای کار در آینده‌ام انتخاب میکنم، باید زیر نظر آقای قیومی بوده و ایشان آن‌ها را تأیید کند. همین طور معیار مـن برای انتخاب افراد برای همکاری، باز شدن درهای پیشرفت از طریق انجام آن کار برای زندگی حرفه‌ای مـن اسـت.

بازیگر نقش شراره در سریال سپلشت

بیوگرافی علی قیومی و بیوگرافی ملیکا میرتقی + مصاحبه و نکات جالب

او می‌گوید: تا سه قسمت اول، شخصیت شراره شناخته شده نبود، اما رفته رفته توسط مردم دوست داشته شد. برای همه ی سوال بود کـه چرا شراره در سپلشت اینقدر آرام اسـت و چطور با مرتضی زندگی می کند؟ با این حال، وقتی مردم را میبینم، انها شراره را دوست داشتند و خودم نیز نقش شراره بسیار دوست داشتم زیرا شخصیتی داشت کـه درمن نبود؛ در کل از کار درکنار آقای قیومی دراین برنامه بسیار خوشحال هستم.

پیج اصلی علی قیومی و ملیکا میرتقی در اینستاگرام

پیج اینستاگرام علی قیومی ali_ghaumi@

پیج اینستاگرام ملیکا میرتقی melikamirtaghi@

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر