قیمت طلا به گرمی 1100230 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/5/12


قیمت طلا به گرمی 1100230 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/5/12

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افت بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 100 هزار و 230 تومان رسید. نوشته قیمت طلا به گرمی 1100230 تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز 1400/5/12 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در بازازهای جهانی امروز سه‌شنبه تحت تاثیر احتیاط سرمایه‌گذاران باتوجه به انتشار آمار اشتغال آمریکا کاهش یافت و به ۱۸۱۰ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، هر آماری که از هم اکنون تا زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال منتشر شود اهمیت خواهد داشت. ظرفیت خالی زیادی در بازار کار وجود دارد. اگر این احساس وجود داشته باشد که بانک مرکزی آمریکا در میان مدت تا بلند مدت به سیاست انبساطی خود ادامه خواهد داد، عامل مثبتی برای قیمت طلا خواهد بود به خصوص اگر انتظارات تورمی بالاتر بماند.

تدابیر محرک مالی بزرگ از قیمت طلا که اغلب پناهگاه امن دارایی در شرایط تورم و کاهش ارزش پول کاغذی به شمار می‌رود، حمایت می‌کند. اظهارات هفته گذشته جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال هنوز با بهبود کامل فاصله دارد طلا را به بالاترین قیمت دو هفته گذشته رساند.

کریستوفر والر، از مقامات بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد: اگر گزارش اشتغال در دو ماه آینده نشان دهد که هر ماه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل جدید ایجاد شده است، بانک مرکزی ممکن است کاهش تدابیر حمایتی خود را آغاز کند.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای اس پی دی آر گلدتراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۹.۷۱ تن رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۲ مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۵ هزار و ۷۲۹ تومان‌ ثابت ماند.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز تغییر نکرد و در رقم ۲۹ هزار و ۴۹۳ تومان ثابت ماند.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۸۷ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۹ هزار و ۵۴۲ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۹۵۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۲۳۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس