رئیس حوزه هنری در پی درگذشت فرزند یوسف‌علی میرشکاک پیام تسلیت داد


رئیس حوزه هنری در پی درگذشت فرزند یوسف‌علی میرشکاک پیام تسلیت داد

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی درگذشت تنها فرزند یوسف‌علی میرشکاک را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، روز گذشته خبر فوت ناگهانی فرزند یوسف‌علی میرشکاک، شاعر و طنزپرداز پیشکسوت کشور ،همه دوستان او و دوستداران شعر و ادبیات را داغدار و مغموم کرد. از این رو محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی این رویداد تلخ را به یوسف‌علی میرشکاک، خانواده محترم ایشان و همه علاقه‌مندان به او و آثارش تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

«کل نفس ذائقه الموت

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد/ باد غیرت به صدش خار پریشان‌دل کرد

جناب استاد، آقا یوسف‌علی میرشکاک مصیبت وارده را به شما و خانواده محترم‌تان تسلیت می‌گویم. صبر بر داغ فرزند جوان‌، حماسه‌ای‌ست که سرودن آن جز با نگاه بر آینه‌ی کربلا میسر نمی‌شود. از درگاه خداوند متعال برای شما صبر و برای روح ایشان طلب مغفرت و علو درجات را مسألت می‌کنم.»

گفتنی است، یوسف‌علی میرشکاک (زاده ۱۳۳۸) شاعر، نویسنده، طنزپرداز است. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب برگزیده شده است. میرشکاک در طول سی سال اخیر در زمینه‌های گوناگونی از سرودن شعر و نگارش نقدهای ادبی تا نوشته‌های طنز و مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی فعال بوده‌ است. همکاری و همراهی او با سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم نیز قابل توجه است.

میرشکاک اهل طایفه ساکی است. او از سال ۱۳۵۸ به‌طور جدی شاعر شده‌ است و بیش از همه، متأثر از شاعرانی چون مهرداد اوستا، مهدی اخوان ثالث، منوچهر آتشی، محمدعلی معلم دامغانی و بیدل دهلوی بوده‌ است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق