مرگ 19 نفر دیگر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا اعلام شد


مرگ 19 نفر دیگر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا اعلام شد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز تاسف از وضعیت بحرانی کرونا در استان گفت: آمار فوتی های روزانه کرونا دراستان رو به افزایش بوده و باز هم شاهد ثبت یک رکورد جدید و مرگ 19 نفر دیگر از مردم استان بر اثر ابتلا به این ویروس هستیم.

دکتر فاطمه نوروزیان سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ نفر از ۱۹ نفر فوتی ذکر شده مربوط به شبانه روز گذشته بوده و چهار نفر دیگر از کسانی بودند که در روزهای قبل در بدو ورود به بیمارستان ها جان خود را از دست دادند و نتیجه تست آنها اکنون اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کووید ۱۹ بسیار مرگبار بوده و همه گروه های سنی از کودک، جوان و پیر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و فوتی های شبانه روز گذشته نیز در بازه سنی ۲۹ تا ۹۵ سال از شهرستان های بندرعباس، کیش، قشم، سیریک، پارسیان، رودان، جاسک و بستک بودند.

دکتر نوروزیان بیان داشت: تمام مناطق هرمزگان آلوده به ویروس کرونا بوده و وضعیت همه شهرهای استان قرمز است و متاسفانه تخت های کووید ۱۹ در استان تکمیل شده و پذیرش بیماران بیشتر از ظرفیت موجود است که به طور قطع در این شرایط فشار بسیاری بر کادر درمان و همچنین نحوه خدمت رسانی به بیماران وجود دارد ، هرچند که با تمام کمبودها نیروهای بهداشت و درمان به بهترین شکل ممکن مشغول ارایه خدمات هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۱۴ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند، افزود: هم اکنون شمار بستری ها به یک هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است که این آمار ۲۴۴ نفر بیشتر از ظرفیت تخت های کووید ۱۹ در هرمزگان است.

این مقام مسوول آمار بیماران بدحال بستری در بیمارستان های هرمزگان را ۲۴ نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع ۱۳۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

نوروزیان با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در هرمزگان ، اظهار داشت: تاکنون ۳۱۰ هزار و ۵۸۳ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۲۶۱ هزار و ۶۱۹ نفر در مرحله اول و ۴۸ هزار و ۹۶۴ نفر در مرحله دوم واکسینه شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از برنامه ریزی های انجام شده به منظور افزایش مراکز آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد:بر همین استان سه مرکز شامل دو مرکز در شهرستان بندرعباس و یک مرکز در سیریک راه اندازی می شود.

دکتر نوروزیان با تاکید بر رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی، تصریح کرد: مردم باید هرگونه علامت از تب، آبریزش بینی، سرفه، اسهال و استفراغ، کوفتگی و دردهای عضلانی و همچنین سردرد را نشانه ابتلا به کرونا بدانند و بلافاصله اقدامات درمانی و قرنطینه ای لازم را انجام دهند.

وی ابراز داشت: از مردم خواستاریم در صورت داشتن علامت، جهت انجام تست به مراکز غربالگری مراجعه نکنند زیرا که احتمال منفی بودن کاذب در برخی از تست ها وجود دارد ، اما حتما فرد مبتلا بلافاصله قرنطینه شود تا از انتشار ویروس در میان خانواده و دیگر افراد پیشگیری گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص برخی کمبودهای دارویی ویژه بیماران کرونا در سطح استان، گفت: این مساله ، مختص هرمزگان نبوده ، بلکه با توجه به شمار بالای مبتلایان و افزایش بیماران بستری، در سراسر کشور شاهد این کمبود هستیم که مسوولان وزارت بهداشت در تلاش برای رفع این کمبود در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: البته در استان هرمزگان در خصوص داروی رمدیسیور که بهترین نتیجه را در بهبود مبتلایان به کرونا داشته، کمبودی وجود ندارد .

این مقام مسوول تنها راه در امان ماندن از ابتلا به این ویروس را واکسیناسیون ، قرنطینه خانگی و رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست ها، اجتناب از حضور در تجمع ها و خروج غیرضروری از منزل عنوان کرد و گفت: تا زمانی که همه مردم به اهمیت رعایت این پروتکلها واقف نشوند، نمی توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟