تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟


تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تشک آنتی رفلاکس کودک چه فوایدی دارد؟ از کجا باید آن را بخریم؟ کدام مارک آن بهتر است؟ در نی‌نی‌بان به این پرسش‎‌ها پاسخ داده‌ایم؛ لطفا با ما همراه باشید.

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک نوزاد مگر چه می‌خواهد، شکم سیر و یک خواب راحت؛ مشکل اینجاست که بسیاری از نوزادان بعد از خوردن شیرشان، آرامش ندارند؛ دل درد می‌گیرند و رفلاکی می‌کنند. مادران همیشه نمی‌توانند بچه به بغل باشند؛ در این اوضاع جامعه در خانه‌ها، هر دوی پدر و مادر شاغل هستند. صنعت برای این شکوفه زدن نوزادان، فکری کرده: تشک آنتی رفلاکس کودک؛ یکی از ملزومات کاربردی با قیمت مناسب که از استفراغ کودک شیرخوار، جلوگیری می‌کند. در ادامه با جزئیات ویژگی‌هایه تشک ضد رفلاکس آشنا می‌شویم؛ دوست دارید با ما همراه باشید؛ شاید خواستید یکی از این تشک‌ها را بخرید.

در این صفحه می‌خوانید:

فواید تشک آنتی رفلاکس کودک چیست؟ عوارض درمان نکردن رفلاکس نوزاد چیست؟ ویژگی‌های یک تشک ضد رفلاکس نوزاد خوب چیست؟ تشک یا بالش آنتی رفلکس را از کجا بخریم؟ کدام مارک تشک ضد رفلاکس کودکان بهتر است؟

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تشک آنتی رفلاکس کودک چیست؟

مشکل رفلاکس نوزادان، یک وضعیت گوارشی است؛ معده نوزاد نمی‌تواند شیر را به خوبی هضم کند و ممکن است تا 60 دقیقه بعد از شیرخوردن، محتویات معده‌اش را بالا بیاورد. چیزی شبیه خرده‌‌های پنیر سفید.

علایم رفلاکس نوزاد چیست؟

اگر مطمئن نیستید که کودک شیرخوارتان رفلاکس دارد یا نه، به این علایم توجه کنید:

لرزش شیدید در پشت قفسه‌ی سینه نوزاد هنگام شیردهی سرفه کودک احساس گرفتگی در صورت نوزاد عطسه

مطلب پیشنهادی: درباره تشک ضد رفلاکس نوزادان این مطلب را هم بخوانید

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ عوارض درمان نکردن رفلاکس نوزاد چیست؟

برخی والدی از بزرگان فامیل می‌شنوند که رفلاکس نوزاد،خودش درمان می‌شود. گروهی دیگر این مشکل گوارشی را با بیماری‌های دیگر اشتباه می‌گیرند و اصلا درمانش نمی‌کنند یا با خوراندن داروی اشتباه به کودک، سبب بروز مشکلات دیگری در او می‌شوند. اگر رفلاکس نوزاد درمان نشود:

کودک با دهان باز می‌خوابد سکسه می‌کند ناآرام است نای و مری او با اسید معده می‌سوزد کودک دائما گلودرد دارد مستعد عفونت ریوی می‌شود

مطلب پیشنهادی: تشک ضد رفلاکس برای بزرگسالان هم داریم؟

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اهمیت خرید تشک نوزادی آنتی رفلاکس

اگر فرزند شما هم علایم رفلاکس را دارد باید حتما به فکر درمان او باشید؛ غذا خوردن او را کنتزل کنید و مراقب باشید بعد از غذا خوردن هم در شرایط ایجاد رفلاکس قرار نگیرد؛ مثلا:

حجم زیاد شیر به او ندهید. اجازه بدهید حجم شیر قبلی هضم شود، سپس دوباره شیر دهید. تا 30 دقیقه بعد از شیردهی، فرزندتان را در حالت خوابیده قرار ندهید.

اما مشکل اینجاست که تمام پدرمادرها، وقت ندارند بعد از هر مرتبه شیردهی، 30-60 دقیقه معطل بمانند تا شیر بچه هضم شود؛ اینجاست که اهمیت خرید تشک آنتی رفلاکس کودک، مشخص می‌شود.

مطلب پیشنهادی: رفلاکس پنهان چیست؟

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ویژگی‌های بالش آنتی رفلاکس نوزاد

تشک آنتی رفلاکس کودک را باید سر صبر بخرید تا بتواند تاثیر مناسب خود را بگذارد. در خرید تشک ضد رفلاکس، به این موارد توجه کنید:

1) سایز تشک

اندازه تشک ضد رفلاکس کودک باید با تخت او تناسب داشته باشد و از هر طرف 4 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: بایدها و نبایدهای خرید شیر خشک را بلدید؟

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کیفیت تشک

بهتر است از مارک‌های معتبر تشک ضد رفلاکس نوزاد را بخرید؛ تا هم ارگونومی‌اش مناسب باشد؛ هم ایمنی لازم را به کودک شما بدهد.

درجه تشک

تشک ضد رفلاکس کودک باید قابلیت تنظیم درجه را داشته باشد؛ بهترین زاویه این تشک‌ها عبارتند از:

تشک آنتی رفلاکس ۲۰ درجه تشک آنتی رفلاکس 30 درجه

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پیجر برای اتاق نوزاد

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

سفتی و نرمی تشک

بیشتر پدرمادرها ذهنیت درستی درباره راحتی تشک فرزندشان ندارند؛ به خاطر این‌که کودک شیرخوار نمی‌تواند بگوید که تشک‌اش راحت است یا خیر. برای این ‌که بدانید تشک آنتی رفلاکس کودک راحت است یا خیر؛ دست خودتان را روی آن فشار دهید؛ این تشک نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد تا به ستون فقرات بچه آسیب وارد شود.

مطلب پیشنهادی: صندلی ماشین کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

جنس تشک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تشک ضد رفلاکس نوزاد، جنس داخل آن است؛ این‌که ظاهر تشک، دل شما را ببرد، کافی نیست؛ همان مواد داخل تشک هستند که آن را مرغوب یا بی‌کیفیت می‌سازند. فیلر داخل تشک معمولا از این 3 جنس است:

فوم اسفنجی فنری

تشک های فوم از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌‌های دیگر برخوردار بوده و کارکرد آن بدین شکل است که در اثر تغییرات دمایی ناشی از تماس بدن با تشک، تغییر شکل می‌‌دهد. با تغییر شکل سطح رویی تشک، میزان فشار وارد شده به بدن کاهش می‌‌یابد و در نتیجه میزان گردش خون کودک افزایش یافته و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌‌شود و باعث خواب راحت‌‌تر کودک می‌‌گردد.

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ضد حساسیت

توجه داشته باشید تشکی را که خریداری میکنید باید ضد باکتری و ضد حساسیت است، کودکان پوست حساسی دارند و انتخاب مدل های ضد حساسیت می تواند راحتی بیشتری در آنها ایجاد کند.

ارتفاع تشک

هنگام خرید به ارتفاع تشک کودک توجه کنید، هرچه ارتفاع تشک بیشتر باشد، کیفیت محصول خریداری شده نیز بالاتر است ، همچنین با افزایش قد تأثیر پوشش تخت روی آن بیشتر نمایان می شود.

جنس داخل تشک

قسمت داخلی تشک پر از مواد طبیعی است، پارچه های نخی یا لاتکس از جمله مواد طبیعی مورد استفاده برای پر کردن تشک است. مواد مصنوعی حاوی بخارات سمی است و سلامت کودک را به خطر می اندازد.

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

طراحی تشک

هنگام خرید، اطمینان حاصل کنید که کودک شما برای جلوگیری از مشکلاتی مانند خفگی یا سندرم مرگ ناگهانی نوزاد طراحی شده است. بعضی از کودکان به دلیل ریفلاکس معده، شیر خود را افزایش می دهند، بنابراین بهتر است از تشک های ضد رفلاکس برای کاهش ریفلاکس استفاده کنید، این تشک ها سطح شیب داری دارند و از ورود محتوای معده به ریه ها جلوگیری می کنند.

از مارک های معتبر خرید کنید

خرید از مارک های معتبر و فروشگاه هایی که توانسته اند کیفیت بالایی برای شما داشته باشند، اگر می خواهید با کمترین زمان خرید کنید.

گارانتی محصول

محصولی که خریداری میکنید باید ضمانت معتبر داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید مشکل را برطرف کنید، از خرید تشک کودک بدون ضمانت خودداری کنید، زیرا این امر خطرات کودک شما را ایجاد می کند.

تشک آنتی رفلاکس کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شرایط آنتی رفلاکس را بدانید

با توجه به مطالبی که در بالا گفتیم به جز خرید تشک ضد رفلاکس کودک باید به عنوان پدر و مادری مسئول، درباره بیماری رفلاکس نوزاد بیشتر بدانید؛ برای این منظور هر سوالی که دارید را می‌توانید از پزشکان نی‌نی‌بان بپرسید.

مطالب پیشنهادی:

برای درمان رفلاکس نوزاد باید چه کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا