65 مدرسه در استان اردبیل در حال احداث است 


65 مدرسه در استان اردبیل در حال احداث است 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از احداث 65 واحد آموزشی با 320 کلاس درس در استان اردبیل خبر داد.

دولت لطفی 13 مرداد در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در اردبیل اظهار کرد: در کنار این مدارس، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ساخت 11 سالن ورزشی، 27 نمازخانه مستقل و استانداردسازی تأسیسات حرارتی 24 واحد آموزشی را نیز جز برنامه‌ها و اولویت‌های اساسی خود قرار داده است.
وی از خرید تجهیزات و تعمیر مدارس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در 50 محوطه مدرسه عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی در حال انجام است تا این واحدهای آموزشی آماده بازگشایی در مهرماه شوند.


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه همزمان با هفته دولت و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید 24 مدرسه با 144 کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: نمونه این واحدهای آموزشی مجتمع بزرگ حیات طیبه در شهرک کارشناسان اردبیل است که با نامگذاری به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب 24 کلاس درس هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.


لطفی افزود: در این مجتمع آموزشی دانش‌آموزان پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم با تمامی امکانات و تجهیزات می‌توانند تحصیل کرده و در فرآیند آموزشی قرار گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این مجتمع آموزشی به سالن ورزشی، آمفی‌تئاتر، کارگاه، آزمایشگاه‌، سایت کامپیوتر، کتابخانه و سالن‌های مختلف و مجهز آموزشی تجهیز شده و برای شروع سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری شده است.
لطفی اضافه کرد: با اتمام نماسازی و کارهای تکمیلی در این مجتمع که با پیشرفت 98 درصد در حال انجام است، مهرماه شاهد بازگشایی این مجتمع آموزشی بعد از سال‌ها انتظار اهالی منطقه خواهیم بود.


وی بیان کرد: در گرامیداشت هفته دولت دو مدرسه 12 کلاسه در خلخال به نام شهید نامجو و هنرستان شهید باهنر به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار آن مدرسه 12 کلاسه دکتر حسابی گرمی نیز آماده افتتاح خواهد شد.

ساخت 397 مدرسه به همت خیرین در مدرسه


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل جمعیت دانش‌آموزی استان اردبیل را 213 هزار و 182 نفر دانش‌آموز اعلام کرد و ادامه داد: این دانش‌آموزان در دو هزار مدرسه در قالب 10 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.
لطفی سرانه فضای آموزشی استان را به طور میانگین به ازای هر دانش‌آموز 5.76 صدم متر مربع اعلام کرد و گفت: این سرانه در کشور 5.21 صدم متر مربع است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان اردبیل به طور میانگین 55 صدم متر مربع بالاتر از میانگین کشوری است اما تلاش می‌کنیم به استاندارد جهانی که 8.64 صدم متر مربع است، دست پیدا کنیم.


لطفی بدترین سرانه آموزشی را مربوط به اردبیل با 3.6 دهم متر مربع اعلام کرد و افزود: به دلیل فعالیت مدارس غیرانتفاعی در شهر اردبیل خلأ کمبود فضاهای آموزشی بیشتر احساس نمی‌شود.
وی تصریح کرد: در کنار اردبیل، ما در شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز با کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو هستیم و در مجموع در کشور از این جهت جایگاه دوازدهم را نصیب خود کرده‌ایم.


لطفی محدودیت اعتبارات دولتی را در ساخت فضاهای آموزشی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر بیش از 30 درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده که در استان اردبیل نیز 397 مدرسه در قالب یک‌هزار و 586 کلاس درس توسط خیرین احداث و راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 80 میلیارد تومان اعتبار ملی صرف توسعه فضاهای آموزشی و ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام شده است، اضافه کرد: 25 میلیارد تومان کمک خیرین برای امر مدرسه‌سازی بوده و در کنار آن شاهد تأمین اعتبارات ملی برای تجهیز و خرید امکانات جدید فضاهای آموزشی بودیم.


مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل به استانداردسازی فضاهای آموزشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در استان اردبیل هیچ مدرسه روستایی و عشایری وجود ندارد که با بخاری‌های نفتی گرم شوند بلکه سعی کردیم با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از 247 مدرسه آنها را به سیستم حرارتی استاندارد و رادیاتور مجهز کنیم.
لطفی گفت: جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در مدارس نیز آغاز شده و در حال حاضر با تلاش پیمانکاران در 24 مدرسه با 248 کلاس درس استانداردسازی این تجهیزات در اولویت قرار گرفته است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی