کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار رونمایی شد


کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار رونمایی شد

آیین تکریم تعدادی از اعضای وابسته (بازنشستگان) به وزارت دفاع و رونمایی از کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار با حضور امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و سردار ابن رضا در سازمان بازنشستگان وزارت دفاع برگزار شد.

کتاب آمادگی برای بالندگی و افتخار رونمایی شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در این مراسم طی سخنانی با تبریک ایام عید غدیر عید ولایت، گفت: از سال ۸۵ در تقویم کشور روز ۲۵ ذیحجه که شأن نزول آیه "هَل اتی" در سوره انسان می‌باشد به روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری گردیده که امسال مصادف با ۱۴۰۰/۵/۱۴ می‌باشد و امروز ما به همین مناسبت به صورت نمادین اینجا جمع شده‌ایم.
وی ادامه داد: باید در خدمت ۷۳۰ هزار بازنشسته نیرو‌های مسلح و حدود ۷۰ هزار بازنشسته وزارت دفاع می‌بودیم، اما به دلیل کرونا این توفیق از ما سلب شد و این مراسم را برگزار کردیم که این سنت ارزشمند فراموش نشود.
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بازنشستگان را وابسته خواندند، گفت: عزیزان بازنشسته وابستگان نیرو‌های مسلح هستند که در دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشتند و امروز به دلیل کهولت سن با مشکلاتی روبه‌رو هستند که البته وزارت دفاع اقدامات خوبی برای تکریم از این عزیزان انجام داده است.
امیر شعبانیان گفت: در گذشته بازنشستگان انتظاراتی داشتند که الحمدلله با تلاش‌های انجام شده طرح همسان‌سازی حقوق انجام شد و این رخداد عظیم میمون اتفاق افتاد که البته با تلاش شبانه‌روزی مسئولان این تلاش به بار نشست و در سال گذشته بزرگترین طرح معیشتی کشور به اجرا گذاشته شد.
وی ادامه داد: امیدواریم این طرح همچنان با قدرت ادامه پیدا کند و به یک نظام تبدیل شود که نگرانی در این خصوص نداشته باشیم. خوشبختانه با اقدامات وزارت دفاع در حمایت از جامعه هدف یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی شاهد روند رو به رشدی در حوزه معیشت هستیم و اگر چه نرخ تورم از ارزش این کار‌ها کاسته، اما اقدامات بسیاری شده است.
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: پیشکسوتان نیرو‌های مسلح ذخایر انقلاب هستند و ما در خدمت بخشی از این عزیزان هستیم.
امیر شعبانیان تصریح کرد: در سایه تلاش‌های انجام شده در وزارت دفاع و امور بازنشستگان، طرح‌هایی برای آمادگی بازنشستگان برای بازنشستگی تهیه شده است و در همین زمینه کتابی تحت عنوان آمادگی برای دوران بالندگی و افتخار تدوین شده است تا این عزیزان با مسائل این دوران آشنا شوند.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: باید کم، کم آماده ایام محرم شویم، زیرا ما هر چه داریم از محرم و عاشورا است.
سردار ابن الرضا نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در این دوره هدف گذاری و اولویت بندی‌هایی در خصوص بازنشستگان انجام شد و با فعال سازی مدیریت امور بازنشستگان اقدامات خوبی انجام شد.
وی توجه به بحث معیشت را یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت دفاع دانست و گفت: بازنشستگان مشکلات بسیاری دارند و حدود ۱۵ هزار نفر آن‌ها مسکن شخصی ندارند.
سردار ابن الرضا ادامه داد: در حوزه معیشت اتفاقات خوبی افتاد و بحث افزایش حقوق و همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرا شد به نحوی که میانگین حقوق از ۳ میلیون تومان به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و در برخی موارد حتی حقوق بازنشستگان از شاغلان بیشتر شد که اقدام موثری بود.
وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در خصوص رسیدن به دوران بازنشستگی بود که با مطالعات مشاغل دیگر و مسائل این حوزه به این نتیجه رسیدیم که یکی از دلایل این نگرانی‌ها عدم اطلاع افراد از حق و حقوق خودشان بود که با تلاش فراوان کتاب آمادگی برای دوران بالندگی و افتخار تدوین شد تا بازنشستگان با حقوق خود بیشتر آشنا شوند و بخشی از نگرانی‌ها در این خصوص کاسته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه 31 فروردین + فیلم