طرح بورس تحصیلی در قم اجرا می‌شود


طرح بورس تحصیلی در قم اجرا می‌شود

قم - ایرنا - رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: طرح بورس تحصیلی با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تربیت نیروهای با مهارت و تخصص بالا توسط مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان به‌اجرا گذاشته می‌شود.

محمد رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: هدف این طرح این است که کسانی که در حوزه‌ صنعت نیاز به‌نیروی متخصص دارند بتوانند از طریق بورس تحصیلی به‌ تربیت دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام کنند.

وی افزود: برنامه مذکور امسال در استان آغاز خواهد شد، و آمادگی این را داریم که اگر صنعت به‌دنبال پرورش نیروی متخصص است، این اقدام را از طریق مرکز علمی کاربردی مدنظر قرار دهد، تا با توافق‌هایی که انجام می‌دهیم، به‌ایجاد بسترهای مناسب برای این موضوع اقدام کنیم.

رستمی همچنین با اشاره به‌ظرفیت علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در زمینه نوآوری، گفت: در این مرکز، حوزه طراحی و بسته‌بندی را به‌عنوان یک موضوع تخصصی قرار دادیم.

وی افزود: این اقدام از سال گذشته آغاز، و هم اکنون نیز ۲ هسته نوآور در مرکز علمی کاربردی قم مستقر و در حال فعالیت می‌باشند، و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت برای ارتقای خود و همچنین تبدیل ایده به‌محصول در فرآیندهای کاریشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی قم در ۱۲ رشته اقدام به‌پذیرش دانشجو بدون کنکور می‌کند بیان داشت: با توجه به‌رسالت جهاد دانشگاهی و بحث انتخاب مهارت و مساله محور بودن انتخاب رشته‌ها، در سه گروه فن‌آوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و حوزه کسب و کار دانشجو جذب می کنیم.

وی ادامه داد: رشته‌هایی مانند گرافیک، عکاسی، انیمیشن، کسب و کار، حسابداری، موشن‌گرافی، طراحی صفحه‌های وب و مترجمی زبان انگلیسی از جمله رشته‌های این مرکز است که پنج مورد آن امسال اضافه شد.

۱۷۰۰ تَن در قم جذب آموزش‌های توانمندسازی شدند

مدیر ‌سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی واحد قم نیز با اشاره به‌اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در قم گفت: برای استان در این طرح هزار و ۵۰۰ سهمیه در نظر گرفته شده‌ بود که ما هزار و ۷۱۹ زن سرپرست خانوار را جذب کردیم، و موضوع آموزش‌های آنها را در سه سطح عمومی، مهارتی و تخصصی انجام دادیم.

یاسر شریفی افزود: با اجرای طرح فوق به‌سمت احیای مشاغل پایدار حرکت کردیم.

وی با بیان اینکه این طرح به‌کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در سراسر کشور از جمله قم به‌اجرا گذاشته شد، یادآور شد: طی سه مرحله توانستیم، ۱۵ مزیت شغلی را بر اساس جلسه‌های کارشناسی و دیدگاه‌های خبرگان و فعالان کارآفرینی استان شناسایی کنیم، که متقاضی می‌تواند در منزل و محیط خانه به‌کسب درآمد بپردازد.

وی با اشاره به‌کارهای صورت گرفته در خصوص آموزش و توانمندسازی مشاغل خانگی گفت: سهمیه پیش‌بینی شده برای استان حدود یکهزار و ۵۰۰ تَن بود که موفق شدیم، بیش از ۲۰۰ تَن از سهمیه تعیین شده، هزار و ۷۱۹ تَن را جذب کنیم، و آموزش‌های آنها را نیز در سه سطح عمومی، مهارتی و تخصصی انجام دادیم.

وی ادامه داد: در مجموع هزار و ۴۰۰ تَن از آموزش های ما استفاده کردند و حدود ۸۵۰ تَن نیز آموزش تخصصی مهارتی دیدند.

شریفی همچنین یادآور شد: با توجه به‌اپیدمی کرونا در استان، علاوه بر کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی اقتصادی که به‌صورت حضوری برگزار شد، بر اساس زیرساخت‌هایی که جهاد دانشگاهی داشت، در حوزه آموزش‌های مجازی نیز فعالیت داشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403