خطر جدی کرونا، بیخ گوش کهکیلویه و بویراحمد


خطر جدی کرونا، بیخ گوش کهکیلویه و بویراحمد

به گزارش بهداشت نیوز (https://behdasht.news/)، «پرویز یزدان‌پناه» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه فوت ناشی از کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که با این تعداد...

به گزارش بهداشت نیوز، «پرویز یزدان‌پناه» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه فوت ناشی از کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که با این تعداد مجموعه فوتی های کرونایی این استان به ۷۵۰ مورد افزایش یافته است.

وی از افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهارکرد: هم اکنون ۴۸۰ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۰۵ بیمار مبتلای قطعی(۵۶ مورد بستری جدید) و ۲۵ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۵۳ هزار و ۵۲۹ مورد گزارش شده است.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۷۲۴جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ٤٥ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، بویراحمد و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین از ۵۱۱ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ٢٩ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه بودند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس جدید کرونا(هندی) بسیار فراگیرتر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس نیز بیشتر می باشد بنابراین باید نسبت به ابتلا این ویروس حساس باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به روند افزایشی موارد مثبت، بستری‌ها و بیماران کرونایی در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان عنوان کرد: عمده تخت‌های مراکز کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سه شهرستان بزرگ کهگیلویه، بویراحمد و گچساران پُر شده است.

یزدان‌پناه تأکید کرد: در شهرستان گچساران به خاطر اینکه تعداد بستری های کرونایی زیاد است از فردا جمعه ۱۴ مرداد ماه پذیرش بیماران کرونایی را در بیمارستان نرگسی این شهر خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در شهرهای دهدشت به یاسوج هنوز تعدادی تخت خالی داریم اما از روز سه شنبه ۱۲ مرداد ماه در حال تبدیل کردن بخش‌های غیر کرونایی بیمارستان‌ها به بخش‌های کرونایی هستیم و با این اقدام تا مدتی می توانیم جوابگوی بیماران کرونایی باشیم و مشکلی به وجود نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد طی روزهای آینده تختهای بیمارستانی استان کهگیلویه و بویراحمد از بیماران کرونایی خواهد شد و در این صورت توان و ظرفیت پاسخگویی به بیماران را نخواهیم داشت.

یزدان‌پناه گفت: تعداد نیروهای درمانی در بیمارستان‌های استان معدود است و اگر تخت هم داشته باشیم ارائه خدمت به مردم با این وضعیت امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: بنابراین با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اگر مردم استان می‌خواهند با فاجعه کرونایی مواجه نشویم باید طوری عمل کنند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد، مسکن بزنند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه من از مردم انتظار داریم که در هرگونه تجمع و دورهمی حضور پیدا نکنند، ادامه داد: مردم استان از حضور در اماکن شلوغ همچون بازار و مراکز خرید، بانک ها، مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها بپرهیزند و از مسافرت نیز خودداری کنند و زمان حضور خود را در فضاهای سربسته کاهش دهند.

یزدان‌پناه هشدار داد: با این روند طی این هفته و هفته های آینده روند افزایش فوتی های کرونایی را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد خواهیم بود و احتمال دارد که مرگ‌های کرونایی این استان روزانه دو رقمی شود بنابراین مردم با این روندی که وجود دارد منتظر روزهای ناخوشایندی باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد روند افزایش موارد مبتلا، بستری و فوت کرونایی کمتر شود تا بتوانیم بیماری را بهتر کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ بیش از ۹ هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است که امیدواریم با اختصاص سهمیه بیشتر واکسن به استان بتوانیم ایمنی خوبی جهت مقابله با کرونا در بین مردم استان ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟