روی خط پایتخت، 4 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در معابر منطقه 11 اجرا شد


روی خط پایتخت، 4 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در معابر منطقه 11 اجرا شد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه 11 از اجرای نزدیک به 4 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از سال گذشته تاکنون در خیابان های بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان در این باره گفت: در راستای اجرای پروژه های ارتقای کیفیت زندگی در محله های مرکزی شهر تهران، پروژه های کوچک مقیاس با هدف رفع معضلات شهری در دست اقدام است که از این دست می توان به اجرای بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ متر طول مسیر دوچرخه سواری از سال ۱۳۹۹ تاکنون اشاره کرد که از سوی معاونت های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک اجرا شده است.

وی افزود: همچنین اجرای پیاده رو بتنی توسط معاونت فنی و عمرانی در خیابان حیدری فرد حد فاصل خیابان ابوسعید تا اسدی منش که با انجام مناسب سازی مسیر تردد نابینایان و معلولان انجام شده است؛ به طول ۲۵۰ متر به پایان رسید.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: پیاده رو سازی ها به نحوی انجام می شود که با اجرای جداول عرضی در مقطع پیاده رو امکان ورود و تردد وسایل نقلیه در آن ها وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۵۸۵ متر طول مسیر دوچرخه سواری در سطح منطقه اجرا شده است؛ توضیح داد: مسیر دوچرخه سواری در خیابان های هاتف، امام خمینی (ره)، کاشان، شوش شرقی و مولوی در ماه های قبل اجرا شده و مسیر دوچرخه سواری که در خیابان حافظ از محور انقلاب شروع شده تا حد فاصل خیابان نوفل لوشاتو و جمهوری ادامه یافته است.

به گفته آبادیان ۴۶ پروژه توسعه محله ای در سطح منطقه ۱۱ در دست اجراست که شامل بازپیرایی و مرمت بوستان ها، ساماندهی پیاده روها، مرمت جداره های تاریخی، ایجاد فضای سبز، احداث کانال هدایت آبهای سطحی و ایجاد فضای بازی کودکان می شود.

روی خط پایتخت، 4 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در معابر منطقه 11 اجرا شد

بازار میوه و تره بار بهرود تا جمعه تعطیل است

بازار میوه و تره بار بهرود واقع در شهرک قدس از امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا روز جمعه ۱۵ مرداد تعطیل است.

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شهروندان تهرانی ساکن محدوده بازار بهرود که در میدان صنعت، انتهای بلوار شهید پاک‌نژاد قرار دارد، می‌توانند برای تهیه ارزاق و مایحتاج روزانه خود در این سه روز به بازارهای همجوار نظیر بازار میوه و تره بار مهستان واقع در خیابان مهستان یا بازار میوه و تره بار یادگار امام (ره) واقع در انتهای خیابان سپهر مراجعه کنند.

خدمات رسانی شهرداری منطقه ۱۷ عامل رضایتمندی شهروندان

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در بازدید میدانی از پروژه‌های شهری شهرداری منطقه۱۷ گفت: اعتقاد مدیران شهری منطقه در خدمت به شهروندان دارالشهدای تهران همبستگی و هم‌افزایی را در شهرداری منطقه۱۷ افزایش داده است.

حمید محسنی بعد از بازدید در نشست با شهردار منطقه و مدیران شهری ضمن قدردانی از روند خدمت‌رسانی در منطقه۱۷ تهران گفت: با توجه به تراکم بالای این منطقه اقدامات شهری متناسب، سبب افرایش کیفیت زندگی و رضایت شهروندی شده است.

شهردار منطقه۱۷ نیز با ارائه گزارشی در حوزه های عمرانی، اجتماعی‌وفرهنگی، خدمات شهری گفت: تلاش مدیریت شهری منطقه در انجام پروژه‌های عمرانی و توسعه محله‌ای، علاوه بر رضایتمندی شهروندان، افزایش ارتقاء سطح کیفی و زیست شهری مطلوب و توسعه شهر بوده است.

بررسی فعالیت عمرانی ابرپروژه باغ راه حضرت فاطمه‌(س)، سایت واکسیناسیون، پاتوق محله ارژنگیان، خیابان تشیع، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه‌سازی بخشی از این بازدید بود.

گفتنی‌ است در سه‌شنبه‌های بدون خودرو و در راستای ترویج استفاده از حمل‌ونقل پاک قسمتی از مسیر این بازدید با دوچرخه انجام گرفت.

رنگ آمیزی و آشکارسازی سرعت گیرهای معابر منطقه ۱۷

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ اعلام کرد: طرح ابتکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این منطقه در آشکارسازی سرعت‌گیرهای لاستیکی در معابربه اجرا در آمد.

سعید سراج در این باره گفت: یکی از الزامات سرعتکاهها و سرعتگیرها، نصب علائم و آشکارسازی است که این معاونت در یک طرح ابتکاری طبق تصاویر نسبت به اجرای نوشتار، اجرای دندان کوسه ای و رنگ آمیزی سرعتگیرهای نصب شده به رنگ مشکی که مشابه آسفالت به نظر می رسید اقدام کرد.

وی افزود: در این طرح سرعتگیرهای لاستیکی به رنگ زرد که یکی از رنگهای موثر در دید رانندگان است رنگ آمیزی و آشکارسازی شد.

گفتنی است این اقدام با توجه به درخواست پلیس راهور منطقه ۱۷ و به منظور افزایش ایمنی و کاهش سرعت خودرو و موتور سیکلت‌های عبوری، طبق بررسی های میدانی این معاونت با بهره گیری از گزارش تصادفات انجام و نسبت به شناسایی نقاط دارای پتانسیل تصادف اقدام کرد که با اخذ مصوبه کمیته محلی منطقه ای منجر به نصب سرعتگیرهای لاستیکی در معابر تعیین شد.

ارائه خدمات سلامت محور در پایگاه واکسیناسیون منطقه۱۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ اعلام کرد: مراجعه کنندگان دریافت واکسن کووید ۱۹ پایگاه واکسیناسیون سینما بهاران این منطقه از خدمات سلامت محور بهره مند شدند.

شهریار رشید علیپور با اعلام این خبر گفت: اداره سلامت در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان و با مشارکت فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام به ارائه خدمات سلامت محور در قالب انجام مشاوره تغذیه و مشاوره روانشناسی توسط کارشناسان مجرب برای مراجعه کنندگان به پایگاه واکسیناسیون بهاران است.

روی خط پایتخت، 4 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در معابر منطقه 11 اجرا شد

راه اندازی اتاق خانواده یار در منطقه ۱۹ با محوریت خدمات مشاوره ای

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۹ اعلام کرد: طرح خانواده یار با هدف آسیب شناسی و ارائه خدمات مشاوره ای بزودی در این منطقه راه اندازی می شود.

مهدی بصیری در تکمیل این خبر گفت: این طرح در راستای تحقق سیاست های کلی مربوط به تحکیم‌ بنیان خانواده و با هدف ارائه راهکار برای حل بخشی از مسائل خانواده ها که از طریق برگزاری دوره ها و برنامه های مرتبط با این موضوع، احصا شده است اجرا خواهد شد، در همین راستا نیز با ارائه خدمات مشاوره و استقرار روانشناسان در اتاق خانواده یار (اتاق مشاوره) گام های موثری برای تقویت بنیان خانواده، ایجاد جامعه‌ای خانواده محور و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین تسهیل‌گری در دسترسی به خدمات مشاوره قبل، حین و پس از تشکیل خانواده برداشته می شود.

وی افزود: با اختصاص و آماده سازی فضای مناسب با استانداردهای خاص، کلیه کارکنان شهرداری و شهروندان منطقه که نیاز به مشاوره دارند می توانند طی ایام هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ از این خدمات بهره مند شوند.

بصیری خاطرنشان کرد: بر اساس نیاز و وضعیت مراجعین، خدمات مشاوره بشکل حضوری یا تلفنی ارائه و بصورت هفتگی یا ماهانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

افتتاح تره‌بار پروین با حضور شهردار تهران

میدان میوه و تره‌بار پروین در منطقه ۸، پایتخت با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران افتتاح شد.

شهردار منطقه ۸ در این باره گفت: ساخت بازار های میوه و تره بار در محله های کم برخوردار یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری برای رفاه شهروندان است. به همین سبب ساخت بازار میوه و تره بار در محله های این منطقه از جمله محله تهرانپارس و محله لشگر در دستور کار قرار گرفت و با حضور حناچی شهردار تهران بازار میوه و تره بار پروین در ناحیه یک همزمان با ۷ بازار جدید میوه و تره دیگر در شهر تهران افتتاح شد.

مسعود رنجبریان افزود: منطقه ۸ دارای ۱۳ محله است و درصددیم که همه محله‌ها از چنین ظرفیت هایی بهره مند شوند.

وی گفت: پروژه پروین در تهرانپارس واقع در ناحیه یک به متراژ ۱۲۰۰متر است و بدون شک می تواند بخش قابل توجهی از نیاز شهروندان محله و حتی منطقه را تامین کند.

شهردار منطقه ۸ خاطرنشان کرد: هدف ما این است همه محله‌ها دارای تره بار شود، چرا که بازارهای میوه و تره بار، علاوه بر ارائه خدمات مناسب در زمینه ارائه انواع میوه و محصولات مورد نیاز شهروندان، با کاستن از ترددهای برون محله‌ای باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوای ناشی از آن می‌شوند وامیدواریم با تامین زمین بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان خود باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق