سامانه مکان یاب تماس با اورژانس در اسفراین افتتاح شد


سامانه مکان یاب تماس با اورژانس در اسفراین افتتاح شد

بجنورد_ ایرنا_ سامانه استعلام موقعیت جغرافیای تماس گیرندگان با اورژانس 115 اسفراین روز چهارشنبه با حضور ویدیو کنفرانسی سرپرست سازمان اورژانس کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی اسفراین در آیین افتتاح این طرح اظهار داشت: این طرح در هفت شهر کشور اجرا شده و اسفراین نخستین شهرستان شرق کشور است که سامانه مکان یابی تماس گیرندگان با اورژانس در آن راه اندازی شد.

امین کشوری افزود: با افتتاح سرویس استعلام موقعیت مکانی و جغرافیایی تماس گیرندگان با اورژانس ۱۱۵، زمان رسیدن بر بالین بیماران و مصدومان در اسفراین ۲ تا ۳ دقیقه کاهش خواهد یافت.
وی آشنایی نبودن به موقعیت مکانی و جغرافیایی بیمار، ناآشنایی به مناطق شهری و روستایی، درخواست کمک از اورژانس توسط اطفال و کودکان یا عدم آگاهی تماس گیرنده به علت بیماری و کاهش سطح هوشیاری از جمله مشکلات آدرس دهی تماس گیرندگان با اورژانس ذکر کرد و گفت : راه اندازی این سامانه، مشکلات یاد شده را رفع می کند.
کشوری افزود: با راه اندازی این سامانه مشکلات دریافت آدرس و موقعیت مکانی رفع و نزدیک ترین آمبولانس از پایگاه اورژانسی شهرستان در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات اورژانسی پیش بیمارستانی به محل حادثه و بیمار اعزام می شود.


شهرستان اسفراین ۹ پایگاه جاده ای و شهری اورژانس دارد که ۲ پایگاه شهری و هفت پایگاه جاده ای دارد.
شهرستان۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا