تزریق واکسن رانندگان سرویس مدارس هرمزگان در اولویت قرار گیرد


تزریق واکسن رانندگان سرویس مدارس هرمزگان در اولویت قرار گیرد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس که مستقیم با دانش آموزان سروکار دارند، باید در اولویت قرار گیرد.

ایرج بیت اللهی رور پنجشنبه در نشست کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان افزود: باید سازمان حمل و نقل بار و مسافر هرچه سریع‌تر فهرست رانندگان شرکت‌های سرویس حمل و نقل دانش آموزی را به آموزش و پرورش استان اعلام کند.
وی بیان داشت: باید تلاش کرد چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی برطرف شود تا خانواده ها دغدغه ای در مورد سرویس حمل و نقل مدارس نداشته باشند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اینکه توجه ویژه به سلامت و آرامش خانواده ها باید در سرلوحه تصمیم گیری ها قرار گیرد، اظهارداشت: انتظار می رود کارگروه ماده ۱۸ در شهرستان ها جهت سلامت دانش آموزان و امنیت خاطر خانواده ها با جدیت دنبال شود.
بیت الهی اضافه کرد: طبق ماده ۱۱ شیوه نامه حمل و نقل دانش آموزی، تامین خودروهای حمل و نقل سرویس مدارس حومه و شهر یا روستا مرکزی و مدارس روستایی و شبانه روزی بر عهده بخشداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و مطابق با ماده ۱۸آیین نامه، این خودروها باید مورد ارزشیابی، مدیریت و کنترل قرار گیرند.
وی اضافه کرد: جذب شرکت‌های با سابقه و خوشنام در سرویس مدارس وهمچنین ایمن بودن خودروها، صلاحیت رانندگان و ارائه خدمات مطلوب بسیار مهم است و از طرفی با فرهنگ سازی در بین خانواده ها نیز می تواند برخی چالش های پیش روی حمل و نقل دانش آموزی را کاهش داد.

سه شرکت برای سرویس مدارس هرمزگان آمادگی دارند

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: با توجه به فراخوان اولیه جذب شرکت‌های سرویس مدارس، تنها سه شرکت در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و بقیه شرکت‌ها تمایلی برای انجام سرویس مدارس نشان ندادند که این موضوع باعث تجدید فراخوان گردید.
مهدی رحمانی افزود: از قبل برای هر شرکت حداقل ۱۰۰ خودرو درنظر گرفته شده بود که در فراخوان جدید این سقف برداشته شده و شرکت‌ها با تعداد خودرو کمتر نیز می توانند همکاری نمایند.
به گفته رحمانی، نرخ نهایی کرایه سرویس دانش آموزی با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ در مرحله نهایی و منتظر تایید فرمانداری است و در سریع ترین وقت به آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

رانندگان سرویس دانش آموزی قوانین و مقررات را رعایت کنند

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان نیز با تاکید بر نظارت و بازرسی های مستمر سرویس مدارس، اظهار داشت: انتظار می رود رانندگان سرویس های دانش آموزی رعایت قوانین و مقررات ، نداشتن ارتکاب تخلفات حادثه ساز مثل سرعت، سبقت، سوار کردن دانش آموزان به اندازه ظرفیت خودروها و رعایت پروتکل های بهداشتی را همواره مدنظر داشته باشند.
سرهنگ زارع افزود: سرویس های دانش آموزی باید مجوزهای لازم را از طرف سازمان حمل و نقل بار و مسافر دریافت نمایند و رانندگان نیز آموزش‌های لازم را بگذرانند.
وی بیان داشت: خودروها باید ایمن بوده و رانندگان هم صلاحیت رانندگی داشته باشند و تحت نظارت پلیس قرار بگیرند چرا که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنان برخورد قانونی می شود.
زارع ادامه داد: رانندگان سرویس مدارس باید تست اعتیاد دهند و پلیس راهور نیز باید ایمن بودن وسایل نقلیه دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهد
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مدارس توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای موظف است در خصوص تامین نوع خودروهای سرویس مدارس به آموزش و پرورش کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟