استاندار کهگیلویه و بویراحمد: افزایش مبتلایان به کرونا نگران کننده است


استاندار کهگیلویه و بویراحمد: افزایش مبتلایان به کرونا نگران کننده است

یاسوج-ایرنا-استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند روبه رشد تعداد مبتلایان کرونا در هفته های اخیر این استان را نگران کننده خواند و اظهار داشت : این افزایش ناگهانی مراکز درمانی را با کمبود تخت جهت بستری بیماران مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا حسین کلانتری عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: تخت‌های خالی به سرعت در حال پر شدن است و افزایش مراجعات و بستری ها بسیار نگران کننده شده و اگر این گونه ادامه پیدا کند با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: درست است که فوتی‌های ما روند رو به رشدی نداشته اما دلیل آن درمان به موقع و اقدامات خوب کادر پزشکی استان بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر چند سخت ترین نظارت‌ها را تاکنون داشته‌ایم و برخوردهای هم انجام شده است اما نیاز به همکاری بیشتر و جدی تر مردم داریم.

کلانتری با بیان اینکه بخشی از مشکل ما به بازار برمی‌گردد یادآور شد: با واحدهایی که قانون را رعایت نمی‌کنند باید به شدت برخورد شود و در مقابل آنهایی که رعایت می‌کنند تشویق شوند.

وی با قدردانی از ورود خوب مسئولان استانی به موضوع تالارها گفت: مسئولان خوب عمل کردند نکته حائز اهمیت این است که فرصت عروسی‌ها محدود بوده و چند روز دیگر بیشتر به ماه محرم باقی نمانده ولی به هر حال نباید اجازه دهیم که کارناوال مرگ راه بیفتد و دعوت به کرونای هندی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: موج سنگین پیش رو کادر درمان را خسته و دچار مشکل می کند و چالش جدی خواهیم داشت.

وی با قدردانی از فعالیت های حوزه بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بخش بهداشت استان کارهای بسیار خوبی انجام داده که میانگین تزریق واکسن در استان ما ۲.۵ برابر کشوری است احتمالا امروز به سه برابر خواهد رسید.

کلانتری افزود: وزارت بهداشت ۲۰ هزار دز بیشتر از سهمیه به ما دادند که فرصتی ایجاد می‌کند تا گروه‌های پرخطر واکسینه شوند.

وی در ادامه افزود: اگر مردم همکاری نکنند توفیق حاصل نمی شود در همین دوره بیماری کرونا هر جا مردم با ما همکاری داشتند موفق بوده‌ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: روی کنترل آبشار یاسوج حساسیت دارم انتظار همکاری بیشتر از نیروی انتظامی و شهرداری داریم نصب چادر در هر تفرجگاهی از استان به خصوص در مناطق سردسیری و در پارک ها ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس