650 زائر بقاع متبرکه کردستان ویزیت رایگان شدند


650 زائر بقاع متبرکه کردستان ویزیت رایگان شدند

سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اجرای طرح مانور سلامت در ایام دهه ولایت، گفت: در قالب این طرح 650 نفر از زائران بقاع متبرکه استان بصورت رایگان ویزیت شدند.

حجت الاسلام محمد کاروند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و همچنین ظرفیت وقف در حوزه دارو و درمان، در دهه ولایت مانور سلامت را در بقاع متبرکه سطح کشور برگزار کرد.

وی افزود: این طرح استان در پنج بقعه متبرکه شامل امامزاده پیر محمد (ع) و هاجر خاتون(س) سنندج،آرامگاه پیرغزایی (ره) سقز، امامزادگان هاجر و سارا(س) قروه و بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج بیجار برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در مدت زمان اجرای این طرح ۶۵۰ نفر از زائران بقاع متبرکه، دانش‌آموزان طرح نشاط معنوی و مجاورین اماکن متبرکه در زمینه فشار خون، دیابت و اکسیژن خون ویزیت رایگان شدند، ضمن اینکه برخی از افراد را نیز برای تست کروا معرفی می کردند.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه علاوه بر این در جنب این طرح ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی بین زائران توزیع شد، اظهار داشت: مانور سلامت در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا شد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه استان به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

طرح مانور سلامت در دهه ولایت و از ۲۹ تیر تا هفتم مرداد در بقاع متبرکه کردستان اجرا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟