خبرنگاران در ارتقاء احساس امنیت در جامعه نقش مؤثری دارند


خبرنگاران در ارتقاء احساس امنیت در جامعه نقش مؤثری دارند

فرمانده انتظامی شهرستان قروه گفت: خبرنگاران می توانند با رسانه ای که در اختیار دارند احساس امنیت در جامعه را ارتقاء بخشند. 

سرهنگ "علیرضا صفری" در نشست تعاملی با خبرنگاران شهرستان قروه اظهار کرد: خبرنگاری رسالتی بزرگ و حساس است و از این رو باید تلاش کنیم که قلم شما در راستای بالا بردن سطح آرامش و ارتقاء احساس امنیت مردم باشد.

وی تعامل نیروی انتظامی با خبرنگاران را در فرهنگ پذیری، نظم و انضباط، ترافیک و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: بهترین سرمایه پلیس مردم هستند و آنچه برای ما بیش از پیش مهم است احساس امنیت در بین مردم و جامعه می باشد؛ که در این زمینه نیز خبرنگاران می توانند با القای امید به جامعه و عدم انتشار مطالب ناامید کننده، نقش خود را در القای احساس امنیت در بین مردم به خوبی ایفا کنند.

سرهنگ "صفری" از مشارکت خبرنگاران در جهت پوشش خبری و انعکاس اخبار پلیس جهت ارتقاء احساس امنیت در جامعه تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران باید با تحلیل و انتشار صحیح اخبار در راستای زدودن غبار شایعات از جامعه اقدام و در راستای همکاری و تعامل بیشتر مردم با پلیس قدم بردارند.

وی موضوع امنیت را امری فراتر از یک دستگاه و یک مجموعه دانست و تصریح کرد: عملکرد هر یک از دستگاه‌ها می‌توانند منجر به امنیت یا نا امنی شود از این رو ضمن ضرورت تقویت ساختارها و نیروهای این مجموعه همه بخش‌ها و نیز مردم باید در تامین امنیت حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنان خود اعتماد سازی بین مردم و پلیس را موجب تقویت سرمایه های اجتماعی نیروی انتظامی دانست که در حال حاضر این اعتماد سازی به خوبی تحقق یافته است. و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین پلیس و جامعه در این اعتماد سازی نقش برجسته و مهمی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جزء شهرستان هایی هستیم که مردم احساس امنیت خوبی دارند اما حوزه آموزش برای نحوه استفاده و حضور شهروندان در فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، بیش از پیش نیازمند توجه و آگاهی بخشی است و برای فرهنگ‌سازی در این حوزه باید سرمایه‌گذاری جدی شود.

سرهنگ"صفری"خبرنگاران را بازوان قدرتمند پلیس در همسو کردن افکار عمومی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها در ایجاد محیط امن اجتماعی نقش برجسته و بی بدیلی داشته و به عنوان بازوهای توانمند پلیس در گسترش امنیت اجتماعی و افزایش احساس آرامش عمومی و فردی مطرح هستند.


گفتنی است در این نشست خبرنگاران ضمن تبریک انتصاب فرماندهی انتظامی شهرستان ، نقطه نظرات خود را در خصوص اطلاع رسانی و آگاهسازی مناسب آحاد جامعه مطرح کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»