تا اطلاع ثانوی سرماخوردگی نداریم


تا اطلاع ثانوی سرماخوردگی نداریم

عضو انجمن علمی تغذیه کودکان گفت: علائمی مانند «عطسه» و «کیپ شدن بینی» و «گرفتگی صدا» و «سرفه» در کنار گوشه‌گیری و کم‌اشتهایی، بیماری کرونا در کودکان را اثبات می‌کند.

ناصر کلانتری، متخصص کودکان، استاد دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی و عضو انجمن علمی تغذیه کودکان گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، در حالی که ویروس کرونا می‌تواند تمام گروه‌های سنی [نوزاد یک روزه تا سالمند] را مورد آسیب جدی قرار دهد.

وی افزود: بسیاری از مطالب موجود در فضای مجازی غیر واقع و در حد شایعه هستند.

عضو انجمن علمی تغذیه کودکان ادامه داد: نسخه‌های قبلی ویروس کرونا در قبال کودکان میزان سرایت‌پذیری کم‌تری داشتند، در حالی که جهش دلتا به طور جدی کودکان را مورد هجمه و آسیب قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حالت کلی سطح ایجاد آسیب جهش‌های مختلف ویروس کرونا در کودکان اندکی کم‌تر از بزرگسالان است.

کلانتری با اشاره به این که کودکان سیستم ایمنی خیلی قوی ندارند، توضیح داد: کودکان به دلیل عدم برخورداری از سیستم ایمنی قوی، میزان مقابله کم‌تری با ویروس کرونا را انجام می‌دهند و در نتیجه وضعیت وخیم بیماری را تجربه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که جهش دلتا به طور کامل در داخل کشور چرخیده است، تاکید داشت: متاسفانه عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمی‌کنند.

این متخصص کودکان ادامه داد: بسیاری از کودکان ایرانی در موج پنجم کرونا به این بیماری مبتلا شده‌اند و من در هر روز حداقل ۱۰ کودک را در ارتباط با بیماری کرونا ویزیت می‌کنم.

وی تصریح کرد: اکثر کودکانِ مبتلا به کرونا در مسافرت یا دورهمی از بزرگسالان کرونا می‌گیرند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علائم کرونای دلتا مشابه به سرماخوردگی [عطسه و آبریزش بینی و سرفه و سردرد] هستند.

وی ادامه داد: ما در دوران شیوع ویروس کرونا، بیماری سرماخوردگی نداریم و هر علامتی مشابه به معنای ابتلا به کرونا است.

استاد دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی در خصوص علائم کرونا در کودکان، توضیح داد: کودکِ مبتلا به کرونا گوشه‌گیر و کم‌اشتها می‌شوند.

وی اضافه کرد: علائمی مانند «عطسه» و «کیپ شدن بینی» و «گرفتگی صدا» و «سرفه» در کنار گوشه‌گیری و کم‌اشتهایی، بیماری کرونا در کودکان را اثبات می‌کند.

منبع: آنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی