رشته روانشناسی سلامت با پیشنهاد دانشگاه سمنان در وزارت علوم ایجاد می‌شود


رشته روانشناسی سلامت با پیشنهاد دانشگاه سمنان در وزارت علوم ایجاد می‌شود

برنامه درسی پیشنهادی دانشگاه سمنان در رشته روانشناسی سلامت مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در آموزش عالی تصویب و این رشته به رشته‌های آموزشی وزارت علوم اضافه می شود.

رشته روانشناسی سلامت با پیشنهاد دانشگاه سمنان در وزارت علوم ایجاد می‌شود
فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این برنامه درسی در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفته است.

ورامینیان با بیان اینکه روان شناسی سلامت یک گرایش بین‌رشته‌ای از روان شناسی و پزشکی در رویکرد زیستی-روانی-اجتماعی به سلامت و بیماری است افزود: خاصیت بین‌رشته‌ای روان شناسی سلامت و نیز خلأ این رشته حساس برای ارتقای سلامت جسمانی، پیشگیری و مداخلات روانشناختی در بیماری‌های حاد و مزمن، وجود دوره‌های مشابه آموزشی در دانشگاه‌های معتبر جهان و از طرفی نیاز به این رشته در سطح کارشناسی ارشد در داخل کشور، تأسیس دوره کارشناسی ارشد رشته روان شناسی سلامت در ایران را ضروری می‌ساخت.

وی اظهار داشت: بنابراین ضرورت، برنامه پیشنهادی این دوره در سال ۱۳۹۷ توسط معاونت آموزشی دانشگاه سمنان به شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت عتف ارائه شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان تصریح کرد: اگرچه دوره کارشناسی ارشد روان شناسی سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شده است، اما این برنامه درسی با رویکرد و سرفصل آموزشی متفاوت و جامع طبق الگوی زیستی-روانی-اجتماعی برای نخستین بار در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.

ورامینیان با بیان اینکه دوره کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت پایین‌ترین مقطع تحصیلی دانشگاهی در اعطای مدرک در این رشته تخصصی است گفت: این رشته هم اکنون یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین تخصص‌های روانشناسی در دانشگاه‌های معتبر دنیا است.

یادآوری می‌شود؛ راه‌اندازی و تداوم دوره کارشناسی ارشد روان‌شناسی سلامت در دانشگاه‌های معتبر دنیا از جمله دانشگاه منچستر، دانشگاه والدن، دانشگاه فلوریدای غربی، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ناتینگهام، دانشگاه اوکلند نمونه‌هایی از گسترش این گرایش تخصصی در سطح کارشناسی ارشد در جهان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل