به گزارش فارس، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین دانشگاه فرهنگیان در برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال 94 علاوه بر جذب دانشجویان از طریق سازمان سنجش، اقدام به جذب مهارت‌آموز از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها کرده است، گفت: در سه سال اخیر، تقریبا سالی 25 هزار نفر در این دانشگاه پذیرفته شده و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نیروهای آموزش و پرورش به این روش ورود کردند و با آزمونی که در انتهای دوره تخصصی از آنها گرفته شده، صلاحیت آنها برای آموزش در مدارس سنجیده شده است.

وی با اشاره به اشتغال آفرینی برای حدود 100 هزار نفر مهارت آموز خاطرنشان کرد: مهارت آموزان با ورود به دانشگاه، به آنها دروس پداکوژیکال به صورت تخصصی آموزش داده می شود.

کچوئیان در مورد عدم پذیرش دانشجویان دوره فوق لیسانس تشریح کرد: وزارت علوم باید مجوز توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را بدهد و در حال حاضر حدود 850 عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان داریم که عمده آنها اعضای تطبیقی با مراکز تربیت معلم سنوات گذشته و فارغ‌التحصیلان جوان دکترای دانشگاه‌های دیگر هستند و با این آمار، وزارت علوم مجوز توسعه رشته‌های کارشناسی ارشد را نمی‌دهد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امسال دانشگاه فرهنگیان، 25 هزار نفر دانشجو جذب کرده است.