«ابرار» ؛ ویژه برنامه رادیو قرآن به مناسبت روز مباهله


«ابرار» ؛ ویژه برنامه رادیو قرآن به مناسبت روز مباهله

ویژه برنامه ابرار کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن است که که روز چهارشنبه 13 مرداد ماه به مناسبت روز مباهله به روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، بیست‌ و چهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد. روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آمادهٔ مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.
مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر(ص) پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که حضرت محمد(ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.
هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی (حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.
به همین مناسبت شبکه رادیویی قرآن به مناسبت روز مباهله و در راستای تبیین مقام خاندان حضرت رسول (ص) و پنج تن آل عبا ، ویژه برنامه ی «ابرار» را در روز چهارشنبه 13 مرداد ماه از ساعت ۲۱ به مدت 60 دقیقه به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد کرد.
مجله رادیویی ابرار که بمناسبت روز مباهله، نزول آیه تطهیر و سوره مبارکه انسان تدارک دیده شده است شامل بخش های متنوعی از قبیل بخش کارشناسی که به دو صورت کارشناس حضوری با حضور دکتر مصطفی آذرخشی (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) و کارشناسان تلفنی دکتر مجید معارف (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) و حجت الاسلام دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی (عضو هئیت علمی جامعة المصطفی) درجهت تحلیل و بررسی فنی آیات مباهله، بررسی و تبیین آیه تطهیر و سوره مبارکه انسان از لحاظ شأن و سبب نزول، واژگان ، ابعاد تاریخی و معارفی و تفاسیر مأثور از این آیات شریفه ، بخش روایی و همچنین بخش مشارکت و ارتباط با مخاطبین می باشد. هدف اصلی این برنامه رادیویی تبیین مقام خاندان حضرت رسول (ص) و پنج تن آل عبا بر اساس آیات شریفه قرآن کریم میباشد و همچنین از دیگر اهداف برنامه ابرار می توان به تلاش در جهت بزرگداشت روز خانواده اشاره کرد.
لازم به ذکر است برنامه ابرار کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن می باشد که به تهیه کنندگی علیرضا صفرزاده ، گویندگی و اجرای تیمور کوشکی و کارشناسی دکتر مصطفی آذرخشی روز چهارشنبه 13 مرداد ماه ساعت 21 به مدت 60 دقیقه از شبکه رادیویی قران موج fm ردیف 100 مگاهرتز پخش خواهد شد.
پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)