طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی در البرز20 هزارشغل ایجاد کرد


طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی در البرز20 هزارشغل ایجاد کرد

کرج - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید در استان البرز گفت: از ابتدای فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سال 1392 تاکنون برای بیش از 20 هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.

جعفر شرف خانی روز یکشنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: صندوق کارآفرینی امید از ابتدای فعالیت خود تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی بیان داشت: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد حمایتی در بخش مشاغل است که بر همین اساس صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را با کارمزد ۴ درصد و با اقساط بلند مدت به افراد به خصوص جوانان جویای کار ارایه می دهد.

وی اظهار داشت: جوانانی به خصوص از تسهیلات این صندوق استفاده می کنند که بانک پذیر نیستند یعنی در بانک گردش حساب نداشته و یا سپرده بانکی ندارند که اگر یک طرح توجیهی مناسب داشته باشند می توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

این مسوول یکی از مشکلات تسهیلات بانکی را برای متقاضیان معرفی ضامن کارمند دانست و بیان داشت: یکی از مزایای این صندوق معرفی بازاری ها و حتی املاک روستایی به عنوان ضامن می باشد.

شرف خانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و تولید هدف اصلی از ایجاد این صندوق می باشد، گفت: این تعداد شغل ایجاد شده، ۳۲۱ طرح در روستا می باشد که برای ۶۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان شغل ایجاد کرده است.

وی تمرکز طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی را بر روی صنایع و کشاورزی دانست و افزود: طرح خدماتی هم اگر توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه صندوق اقدام به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، کارآفرینی و مشاغل خانگی می کند، اظهار داشت: همچنین با دستگاه های اجرایی مختلف تفاهم نامه هایی منعقد شده که افرادی که به این دستگاه ها برای دریافت تسهیلات اشتغالزا مراجعه می کنند، مورد حمایت صندوق قرار گیرند.

انعقاد ۳۰۰ تفاهم نامه با نهادهای مختلف

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان البرز گفت: یکی از تفاهم نامه ها با سازمان زندان ها می باشد که زندانیان آزادشده و رها یافتگان از اعتیاد که پس از آزادی با مشکل اشتغال روبرو می شوند، در قالب راه اندازی کارگاه تسهیلاتی کم بهره به آنان پرداخت می شود.

وی انعقاد ۳۰۰ تفاهم نامه با ارگان ها و دستگاه های اجرایی را از جمله این اقدامات دانست و افزود: در راستای این تفاهم نامه ها از ظرفیت دستگاه های مختلف نیز برای افراد جویای کار بهره مند می شویم که تفاهم با فنی و حرفه ای و اداره کار برای آموزش جویندگان کار از جمله این اقدامات می باشد.

وی خاطرنشان کرد که شاغلان در صندوق کارآفرینی امید با توجه به قرض الحسنه بودن صندوق انگیزه زیادی در کار دارند به طوریکه خوشبختانه تاکنون هیچ اعتباری از این صندوق به مرکز برگشت نخورده و حتی مازاد اعتبارات دیگر استان ها را نیز جذب کرده ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت