170 کیلومتر فیبرنوری در روستاهای ایلام اجرا شد


170 کیلومتر فیبرنوری در روستاهای ایلام اجرا شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام گفت: سال گذشته 170 کیلومتر شبکه فیبرنوری برای روستاها و مناطق محروم استان اجرا شد که این مهم نقش مهمی در توسعه ارتباطی روستا دارد.

به گزارش ایرنا، حشمت الله اسدی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام با اشاره به اقدامات انجام این شرکت اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۲ تعداد تلفن های همراه استان ۴۵۵ هزار و ۲۴۴ مورد بود که این میزان سال گذشته به ۶۳۳ هزار افزایش پیدا کرده که ۳۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد سایت های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه اول نیز تا پایان سال ۹۹ به ترتیب ۱۹۴ و ۱۹۶ سایت بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا آخر سال به اینترنت ۳g و ۴g مجهز شوند.

اسدی یادآور شد: ۲۷۸ سایت همراه اول در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید در این استان نصب و راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده ضریب نفوذ تلفن همراه در دولت تدبیر و امید به ۱۴۵٫۱ درصد، پوشش جاده ای اصلی ۸۲۶ کیلومتر و پوشش جاده ای فرعی ۶۸۰ کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند، گفت: مجموع روستاهای دارای ارتباط تلفنی ۵۴۰ روستا و ۵۰۳ روستا از تلفن خانگی ثابت و سیار روستایی برخوردار هستند.

اسدی یادآور شد: ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲٠ خانوار بالای استان به اینترنت موبایلی تجهیز شده که تلاش می شود تا نیمه اول سالجاری روستاهای فاقد اینترنت موبایلی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تعداد دفاتر ICT روستایی در ایلام ۱۰۸ مورد، ۲۲۰ روستای بهره مند از این خدمات ICT و تعداد دفاتر خدمات ارتباط شهری نیز ۶۷ مورد است.

اسدی به نقش مخابرات و ارتباطات در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و غیرحضوری شدن فعالیت های مختلف تعداد سایت های همراه اول به ۳۷ سایت جدید افزایش یافته است که تعداد ۲۳ سایت نصب، راه اندازی و مابقی نیز تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) را معتبرین منبع اخبار ذکر کرد و گفت: اخبار این خبرگزاری بسیار موثق و قابل استناد بوده و همکاران این مجموعه شبانه روز بیشترین اهتمام را در اطلاع رسانی دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن