مجلس در بررسی لایحه طرح کسب و کار حقوق ملت را اولویت قرار دهد


مجلس در بررسی  لایحه طرح کسب و کار حقوق ملت را اولویت قرار دهد

کرج - ایرنا - رییس کانون وکلای دادگستری البرز با اشاره به تصویب طرح کسب و کار در کمیسیون جهش تولید و اعلام وصول آن به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که این طرح حقوق ملت را تضییع می کند و خلاف قانون اساسی است.

حسین تفویضی روز یکشنبه در گفت و گویی با خبرنگاران افزود: در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ با مشکلات عدیده ای کانون وکلا مواجه شده که یکی از مهم ترین مشکلات طرح کسب و کار در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق می بایستی وکیل بدون آزمون وکالت شده و در واقع ظرفیت وکالت در این بخش حذف خواهد شد.

تفویضی با اشاره به اینکه تصویب این طرح یادآور حذف تاریخی دادسراها در اوایل انقلاب است، اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این طرح رای ندهند چرا که تصویب این طرح تضییع حقوق ملت است.

رییس کانون وکلای دادگستری البرز در ادامه با بیان اینکه آیا تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق تمایلی به وکالت دارند یا خیر تصریح کرد: امروز در تمام دانشکده های ما حقوق تدریس می شود این در حالی است که یک وکیل بایستی سواد، مسوولیت پذیر، خبره و توان اجرای کار داشته باشد.

وی تاکید کرد که با تصویب این طرح که تمام فارغ التحصیلان رشته حقوق را شامل می شود آیا خود تصمیم گیران حاضر هستند که پرونده های حقوقی شان ر ا دست چنین افرادی بسپارند.

تفویضی با بیان اینکه در طرح کسب و کار آزمون وکالت حذف خواهد شد خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا چنین مساله ای وجود ندارد.

رییس کانون وکلای دادگستری البرز اظهار داشت: طراحان این لایحه علت مطرح کردن آن را اشتغال زایی عنوان می کنند این در حالی است که این موضوع با قانون اساسی تعارض دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان