چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟


چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم؟ چگونه امروز با این همه ی دغدغه و مشکلاتی که داریم آدم مثبت اندیشی باشیم ؛ آیا واقعا می توان افکار منفی را از خود دور کرد؟ دراین پست قصد داریم چند روش برای مثبت اندیشی را برایتان بیان کنیم با ما همراه باشید. همه ی ی مـا در دوره ای از زندگی دچار مشکلاتی می شویم، کوچک یا بزرگ هر کس مشکلات خودش را دارد. با فکر مثبت و...

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

چگونه با افکار منفی مبارزه کنیم؟

چگونه امروز با این همه ی دغدغه و مشکلاتی که داریم آدم مثبت اندیشی باشیم ؛ آیا واقعا می توان افکار منفی را از خود دور کرد؟ دراین پست قصد داریم چند روش برای مثبت اندیشی را برایتان بیان کنیم با ما همراه باشید.

همه ی ی مـا در دوره ای از زندگی دچار مشکلاتی می شویم، کوچک یا بزرگ هر کس مشکلات خودش را دارد. با فکر مثبت و اندیشه مثبت می‌توانید بر مشکلات تان غلبه کنید، با پارس ناز همراه باشید.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

با یک مثال ساده شروع می‌کنیم. شرایطی را تصور کنید که بهداشت بـه‌درستی در خیابان‌ها رعایت نمی‌شود و هیچ‌کسی وظیفه‌ای در قبال ان ندارد. پس از مدتی این شرایط تغییر کرده و تمام خیابان‌ها کاملا تمیز میشوند.

آیا فکر می‌کنید این تغییر مردم را خوشحال خواهد کرد؟ خیر. کمتر کسی بـه این موضوع توجه میکند. اما پس از آن، یک زباله‌ی کوچک هم میتواند باعث ناراحتی بسیاری از افراد شود.

مغز مـا بـه گونه‌ای تکامل یافته که مشکلات را جستجو کند و در یافتن آنها مهارت دارد. برای مثال، زمانی‌که دوچرخه اختراع شد، خبرنگاران درباره‌ی زوال جامعه‌ی مدنی نگرانی‌هایی را ابراز کردند.

ان ها هشدار دادند که مردم به جای مکالمه‌های طولانی، بـه سادگی از محلی بـه محل دیگر حرکت می‌کنند و در نتیجه بـه‌جای گفت و گوهای شبانه، از شدت خستگی بـه استراحت نیاز دارند.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

مثبت باشید

منفی‌بافی بر شما غلبه خواهد کرد، مگر این که یک جریان مثبت برای خودتان ایجاد کنید. برای ایجاد این جریان باید سه مرتبه در روز بـه مدت یک دقیقه بـه دنبال چیزهای مثبت باشید. این کار را برای ۴۵ روز متوالی انجام دهید. با این کار بـه مغزتان آموزش می‌دهید که بـه دنبال چیزهای مثبت باشد؛ دقیقا همان‌طور که برای چیزهای منفی آموزش دیده است.

احتمالا تصور می‌کنید که در جهان آشفته‌ی پیرامون، چیزهای مثبت بـه اندازه‌ی کافی وجود ندارند. اما برای ایجاد ان ها حتما نباید کارهای شگفت‌انگیزی مثل نجات‌دادن بچه‌های یتیم از ساختمان‌های درحال‌ سوختن انجام دهید.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

هر چیز مثبتی، هر اندازه کوچک هم که باشد، میتواند مسیر یافتن و ایجاد احساسات و حالت‌های مثبت را باز کند. فقط کافی‌ست که بخاطر نبود چیزهای ناخوشایند قدردان باشید تا ارتباطات عصبی توسعه پیدا کنند.

شاید به نظر برسد در شرایطی که منفی‌ها بیشتر دیده میشوند،‌ جستجو برای مثبت‌ها کاری بیهوده باشد، اما حقیقت این است که زاویه‌ی نگاه مـا اشتباه است و بـه اصلاح نیاز دارد.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

زمانی‌که تمامی اطرافیان مـا نگاهی منفی دارند، مثبت‌اندیشی بسیار دشوار خواهد بود. مغز مـا پستانداران، امنیت را در حمایت‌های گروهی و اجتماعی می‌بیند و زمانی حرکت می‌کند که تمامی گله حرکت کرده باشد.

بنابراین اگر هشدارهای هم‌گروهی‌های خود را نادیده بگیرید، متوجه می‌شوید که در چنگال درنده‌ها اسیر شده‌اید. اتحاد پستانداران، پیرامون تهدیدات مشترک شکل میگیرد و مبارزه با یک دشمن مشترک، درواقع موقعیت یک پستاندار را در گروه بالا می برد.

اگر تهدیدی را نادیده بگیرید که سایر هم‌گروهی‌ها را تحریک میکند، پس احتمالا بهای آن را نیز با موقعیت اجتماعی پرداخت خواهید کرد. مثبت‌بودن هزینه دارد،‌ اما مزیت‌های ان بیشتر است.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

اصلاح منفی ها

زمانی‌که جریان مثبت خود را ایجاد کنید، در حقیقت با قصد و نیت شخصی و انتظارات واقع‌بینانه، میتوانید افکار منفی‌ را از خودتان دور کنید.

قصد و نیت شخصی درواقع همان لذت انتخاب گام‌ بعدی است. هرگز نمی توانید نتیجه‌ی کارهای خود را پیش‌بینی کنید؛ اما همیشه میتوانید گام بعدی بـه سمت برآورده‌کردن نیازهای خود را انتخاب کنید.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

انتظار های واقع‌ بینانه

با این که وقتی تلاش‌های مـا فورا بـه دستاوردهای قابل توجه ختم نشود، طبیعی است که احساس کنیم بقای مـا در خطر است؛ می‌توانیم بـه خودمان یادآوری کنیم که بقای مـا لزوما در خطر نیست. یادتان باشد بیشتر دستاوردهای انسانی، نتیجه‌ی تلاش‌ هایی است که پاداش‌های فوری بـه همراه نداشته‌اند.

اگر بـه نتایج مطلوبی نرسیده‌اید، میتوانید انتظارات خود را مورد بازبینی قرار دهید و با انتظارات واقع‌بیانه‌تری قدم بعدی را بردارید. شما بالاخره نتیجه‌ی کارهای‌تان را می‌بینید، انتظارات واقع‌گرایانه باعث میشود شما دست به کار شوید.

چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟چگونه آدم مثبت اندیشی باشیم ؟

بـه بیان دیگر، وقتی خودتان از نتایج کارتان راضی باشید، می‌توانید خودتان باعث ترشح مواد شیمیایی شادی‌بخش مغزتان شوید و منتظر محرک‌ های جهان اطراف نباشید.

برای رسیدن بـه موفقیت باید نگرش مثبتی نسبت بـه خودتان داشته باشید. شیوه‌ی نگاه کردن شما بـه خودتان میتواند عامل موفقیت یا شکست‌تان باشد. درنتیجه بسیار مهم است که ارزش زیادی برای خودتان قائل باشید و با خودتان با احترام رفتار کنید. در ادامه برای تان توصیه‌هایی داریم که کمک‌تان می‌کنند نگرش مناسب و مثبتی نسبت به خود داشته باشید.

خداحافظی با جمله از ما که دیگه گذشت

هرگز برای تغییر دادن زندگی‌تان دیر نیست. حتی افرادی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، میتوانند از جا برخیزند و کنترل زندگی‌شان را در اختیار بگیرند.

بـه سن‌تان مانند یک دارایی نگاه کنید. هرچه سن شما بیشتر باشد، تجربه‌تان بیشتر خواهد بود و هرچه تجربه‌تان بیشتر باشد، دانش بیشتری خواهید داشت.

بالاتر چند روش بسیار مفید و موثر را برای مثبت بودن و دوری از افکار منفی برایتان بیان کردیم که با بـه کار بردن ان ها میتوانید کوه انرژی مثبت باشید و افکار منفی را از خودتان دور کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات