برای مقابله با کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم


برای مقابله با کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در مشهد، گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره بر اساس دغدغه‌مندی خود، آماده همراهی و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. در این مسیر در حد وسع و بضاعت خود، به‌ ویژه در بحث آموزش و ایجاد حساسیت عمومی در کنار دانشگاه خواهیم بود.

حسن موحدیان در آغاز دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، ۱۸ مرداد، در تالار شهر برگزار شد با اشاره به پیش‌ رو بودن ماه محرم و عزاداری امام‌حسین(ع)، اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر برای ما شیعیان از تقدس خاصی برخوردار است و لذا نباید اجازه دهیم عزاداری‌های این دو ماه کمرنگ شوند. کرونا وجود دارد، اما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مجالس در فضای باز، نگذاریم عزاداری‌ها تعطیل شوند.

وی ادامه داد: عدالت مقوله دیگری است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد. ما باید در گسترش عدالت، حقوق محرومان و مستضعفان تابع و پیشرو باشیم.

موحدیان عنوان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری مشهد اقدامات و تعاملات خوبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشته است. طی یک سال و نیم گذشته اقدامات خوبی به همت شورای شهر و شهرداری مشهد در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

وی اضافه کرد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره نیز بر اساس دغدغه‌مندی خود، آماده همراهی و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. در این مسیر در حد وسع و بضاعت خود، به‌ ویژه در بحث آموزش و ایجاد حساسیت عمومی در کنار دانشگاه خواهیم بود.

در ادامه این جلسه طرح دو فوریتی تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت. در جریان بررسی این طرح پیشنهاد حذف از آن از دستور کار مطرح و با رای اکثریت اعضا این لایحه به منظور بررسی بیشتر از دستور کار خارج شد.

طراحی و اجرای پروژه‌های زود بازده و اعتمادساز در محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر مشهد طرح دو فوریتی دیگری بود که در این جلسه مطرح و دو فوریت آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس این طرح، به منظور توسعه خدمات محله‌محور و رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری، حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی، شهرداری مشهد مکلف است تا ظرف مدت حداکثر دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به احصا و تعریف پروژه‌های دارای اولویت در محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر اقدام و لایحه مورد نیاز را به همراه اعتبارات مربوطه برای بررسی و تصویب با رعایت شرایطی از جمله داشتن قابلیت بهره برداری ظرف مدت حداکثر یک‌ سال را داشته باشند.

در این جلسه همچنین بررسی یک تبصره و پیشنهاد به دلیل کمبود وقت به جلسه بعدی موکول شد و رای گیری نهایی نسبت به جزییات و کلیات طرح انجام نشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط