صندوق امید خراسان رضوی 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت


صندوق امید خراسان رضوی 150 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت

مشهد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: این صندوق در سه سال اخیر 2 هزار و 746 فقره تسهیلات به مبلغ 150 میلیارد تومان به چهار هزار و 392 نفر پرداخت کرده است.

امین خوشقامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۱۸ درصد در بخش خدمات، ۴۰ درصد در حوزه کشاورزی و ۴۲ درصد در بخش صنعت پرداخت شده که تمام تسهیلات پرداختی به صورت قرض الحسنه بوده است.

وی به طرح های "هر روستا یک محصول، روستای بدون بی‌کار و صندوقهای خرد محلی" به عنوان طرحهای در حال اجرای کنونی صندوق در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: رسالت اجتماعی ما ایجاد اشتغال پایدار است و هر جا احساس کنیم که ورود صندوق کارآفرینی امید موثر است، وارد می‌شویم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی افزود: در طرح هر روستا یک محصول ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۴۶۲ فقره پرونده پرداخت شده است که برای ۳۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. در قالب این طرح ابریشم کشی، قالیبافی، پرورش شترمرغ، زنبورداری و فرآورده های عسل، گلیم بافی، پوشاک و فرت بافی از جمله مواردی است که مورد حمایت واقع شده است.

خوشقامت گفت: در طرح روستای بدون بیکار هم به ۴۵ فقره مبلغ ۹۷۰ میلیون تومان و در صندوقهای خرد محلی ۲۸۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. در پرداخت تسهیلات، ۱۰ درصد تسهیلات به روستاهای مرزی و بقیه به روستاهای غیرمرزی پرداخت شده است و همچنین ۷۶ درصد تسهیلات ایجادی و ۲۶ درصد توسعه‌ای بوده است. ۵۷ درصد دریافت کنندگان تسهیلات ۱۸ تا ۳۵ سال دارند، ۲۱ درصد نیز بین ۳۶ تا ۵۰ سال و بقیه بیش از ۵۰ سال دارند.

وی اظهار داشت: در حوزه صندوقهای خرد محلی ۳۷۴ صندوق با ۱۰ هزار عضو تشکیل شده است که تاکنون ۲۸۸ صندوق از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی به مسولیت های اجتماعی صندوق کارآفرینی امید اشاره و بیان کرد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی با سازمانها و نهادهای مختلف تفاهم نامه امضا و تسهیلات مختلف پرداخت کرده‌ایم که از جمله آنها در حوزه فرهنگ و ارشاد ۵۹ فقره مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، کمیته امداد به ۲۶۱ فقره مبلغ ۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. ورزش و جوانان، تعاون کار و رفاه اجتماعی و امور زندانها از دیگر مواردی است که تسهیلات مختلفی پرداخت و تعداد زیادی اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

صندوق کارآفرینی امید، نهاد مالی تخصصی و حمایتی است ‌که ‌در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند.
ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب و کارهای خُرد کم سرمایه و کسب و کارهای متوسط با محوریت فعالیتهای کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری