2 کتاب در حوزه پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی رونمایی شد


2 کتاب در حوزه پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی رونمایی شد

طی مراسمی از دو کتاب پژوهش‌های مدرسه‌ای دانش آموزان و فرهنگیان استان رونمایی شد.

محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه ۱۸ مرداد در ششمین نشست شورای معاونین این اداره کل اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۲ اثر پژوهشی در ۹ عنوان توسط ۲۰ هزار و ۵۲ دانش آموز و فرهنگی استان تولید شد که از بین این تعداد ۳۰۰ اثر برتر در این دو کتاب، به چاپ رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه آثار فرهنگیان تحت عنوان درس پژوهی تولید شده است، تصریح کرد: در بخش دانش آموزی نیز دانش آموزان دختر و پسر استان آثار خود را تحت ۸ عنوان با موضوعات طراحی ساخت، آزمایش وطبقه بندی مدل، نمایش علمی، تحقیق، داستان نویسی، داستان گویی، نقالی و اوریگامی تولید و ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی و معلمین مدارس دانست و بیان کرد: از آنجایی که پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فعالیت‌های پژوهشی، باید تقویت شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اجرای برنامه‌های پژوهشی را از دوره ابتدایی و سنین پایین ضروری دانست و ادامه داد: پژوهش محوری در مدارس موجب می‌شود تا دانش آموزان مهارت‌های تفکر همچون و واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

وی از پژوهش بهعنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت استان یاد کرد که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد.

واقعی بیان کرد: حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم تا پژوهش محوری در بین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.

وی یادآور شد: با تکیه بر علم و پژوهش می‌توانیم به دنبال کسب الگوی استقلال علمی و پیشرفت در حوزه‌های مختلف، عقیدتی، علمی، فرهنگی، صنعتی، کشاورزی و سایر بخش‌ها باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان