جوانان زیادی در قالب مدافع حرم به سوریه رفتند و مقابل داعش جنگیدند. شهدای مدافع حرم در سوریه از حرم حضرت زینب (س) دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۶ سال پیکر مطهر روحانی شهید مدافع حرم «محمد مهدی مالامیری» که در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، مصادف با اول ماه رجب میلاد امام محمدباقر (ع) همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار (کلنا عباسک یا زینب) در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید؛ شناسایی و به میهن بازگشته است.

شهید محمد مهدی مالامیری اولین روحانی مدافع حرم است که در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسید وی آرزو داشت: «آنچنان باید با داعش بجنگیم و بکشیم که اگر خود کشته شدیم، نباید چیزی از بدن ما بماند تا زحمت تشییع جنازه مان به دوش دیگران نیفتد».

شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت. زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت. سال‌های آخر به شهرهای مرزی کشور که داعش نیرو جذب می‌کند می‌رفت تا تیر دشمنان به سنگ بخورد. حتی به درخواست اهل تسنن که می‌گفتند جوانان ما را از افکار انحرافی داعش نجات دهید به سیستان و بلوچستان، خاش، ایران شهر، کرمانشاه، تالش و آستارا می‌رفت و آنجا به تبلیغ می‌پرداخت.