عزاداری های محرم و صفر به صورت مسجد محله محور برگزار می شود


عزاداری های محرم و صفر به صورت مسجد محله محور برگزار می شود

بیکی گفت: عزاداری های ماه محرم و صفر در شهرستان نهبندان در راستای جلوگیری از تجمع مردم و شیوع بیماری کرونا، به صورت مسجد محله محور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (16 مرداد) در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان که با محوریت برنامه ریزی ایام سوگواری ماه محرم و صفر برگزار شد، اظهار کرد: معیار در جامعه اسلامی، حرکت و نهضت امام حسین (علیه السلام) است لذا یکایک افراد جامعه اسلامی هر حرکت و اقدامی را باید نسبت به حرکت امام حسین(ع) بسنجند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در هر اقدام و فعالیت فرهنگی و سیاسی باید شاخصه حسینی بودن ملاک عمل قرار بگیرد، گفت: در سبک زندگی اسلامی شاخصه حسینی بودن باید ملاک عمل باشد.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر گفت: ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر اساس واقعیت های موجود جامعه، دستورالعمل هایی را مصوب و ابلاغ می کند تا در ایام محرم و صفر اجرا شود، همچنین مقام معظم رهبری، یک الگوی شاخص برای رعایت پروتکل های بهداشتی است و تمامی مراسمات باید بر پایه موارد و ضوابط بهداشتی برگزار شود.

فرماندار نهبندان ضمن تاکید بر رعایت هشت شاخصه اصلی در دستورالعمل های مدیریت بیماری کرونا توسط هیئت های مذهبی و برگزار کنندگان مراسمات محرم، افزود: بر اساس دستورالعمل ها، فاصله گذاری اجتماعی شرط مهمی است و باید بر رعایت آن توسط همه آحاد جامعه تاکید شود.

بیکی با اشاره به فوت بیش از 400 بیمار کرونایی در روز در سطح کشور، تصریح کرد: در شرایط بحرانی و درگیری شدید شهرهای کشور با بیماری کرونا؛ مدیریت این اپیدمی، بر همه مسئولان واجب است، هم اکنون موافق تعطیل کردن برنامه ها نیستیم اما ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی قابلیت اجرا دارد و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت ضوابط بهداشتی در شرایط بحرانی بیماری کرونا، توسط برخی افراد گستاخی محض است چرا که حق و حقوق بسیاری از افراد پایمال می شود.

وی بر اقناع سازی و امر به معرف و نهی از منکر در مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: تذکر به افراد برای رعایت موارد بهداشتی باید توسط هیئت های مذهبی در ایام محرم انجام شود.

فرماندار نهبندان بیان کرد: مراسمات عزاداری ایام محرم باید به صورت مسجد محله محور برگزار شود تا از تجمع مردم در یک نقطه خاص جلوگیری شود.

حجت الاسلام خزاعی، امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه ضمن تآکید بر رعایت ضوابط بهداشتی توسط هیئت های مذهبی، گفت: تمامی مساجد برنامه های سنتی خود را در ایام محرم انجام می دهند تا جمعیت در یک مکان سرریز نشود، همچنین مساجد باید از ظرفیت فضای بیرونی مساجد استفاده کنند.

وی بیان کرد: اهتزار پرچم در عصر دوشنبه هفته جاری، به صورت نمادی برای استقبال از ماه محرم در نهنبدان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست