نرخ پایه‌های نجومی در حراج تهران/ 4 میلیارد تومان برای اثری با دو رنگ!


نرخ پایه‌های نجومی در حراج تهران/ 4 میلیارد تومان برای اثری با دو رنگ!

نمایشگاه چهاردهمین دوره حراج تهران با رویکرد هنر معاصر ایران، تا فردا در هتل پارسیان آزادی برقرار است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین دوره حراج تهران که نمایش و فروش آثار هنر معاصر ایران را در دستور کار دارد و تاریخ برگزاری آن به دلیل شیوع ویروس کرونا در تیرماه به تعویق افتاده بود، از روز دوشنبه ۱۸ مرداد در هتل پارسیان آزادی آغاز به کار کرده است.

این دومین سالی است که حراج تهران در شرایط کرونایی برگزار می‌شود و بنا به ضرورت‌ها، محدودیت‌هایی در بازدید از نمایشگاه و مراسم چکش‌زنی اعمال شده است.

نرخ پایه‌های نجومی در حراج تهران/ 4 میلیارد تومان برای اثری با دو رنگ!

معرفی چهره‌های جوان در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت، از ویژگی‌های مهم حراج آثار معاصر است. در این دوره هم آثار هنرمندان نام آشنا مانند مرتضی گودرزی، سعید صادقی، جاسم غضبانپور، محمود بخشی، کاظم چلیپا، رضوان صادق زاده، ابراهیم حقیقی، فرهاد مشیری، مرحوم عباس کیارستمی، رضا کیانیان، صادق تیرافکن، حسن روح الامین، بهمن نیکو، واحد خاکدان، احمد آریامنش و ... ارائه شده و در کنار آن‌ها آثار بیش از ۹۰ هنرمند جوان‌تر قرار گرفته است.

نرخ پایه‌های نجومی در حراج تهران/ 4 میلیارد تومان برای اثری با دو رنگ!

گران‌ترین اثر این دوره از حراج تابلو نقاشی «گنبد آبی» کامران یوسف زاده با تکنیک ترکیب مواد روی کتان است که در سال ۱۳۸۷ خلق شده و هم اکنون با قیمت پایه ۴ میلیارد تومان ارائه شده است.

در بین دیگر آثار میلیاردی حراج چهاردهم، اثر نقاشی «روز و شب را می‌شمارم/ روز و شب» از رضا درخشانی با قیمت اولیه ۳ میلیارد تومان، تابلو نقاشی قاسم حاجی زاده با قیمت پایه ۱ میلیارد تومان و اثر نقاشی «امپراطور مطرود» واحد خاکدان با قیمت پایه ۱ میلیارد تومان دیده می‌شود.

اثر نقاشی از فرهاد مشیری با عنوان «ما – رزها» و یک تصویر از مجموعه سفید برفی مرحوم عباس کیارستمی هم با قیمت اولیه ۸۰۰ میلیون تومان چکش می‌خورد. پایین‌ترین قیمت آثار هم معمولاً بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

یکی از آثار این دوره که فسلفه نسبتا جالبی هم دارد، اثری ویدئو اینستالیشن (فیلم و شن و دستگاه نمایش ویدئو) با عنوان «گنج قارون ۲۴ ساعته» از امیر راد است که با قیمت ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان عرضه شده است.

نرخ پایه‌های نجومی در حراج تهران/ 4 میلیارد تومان برای اثری با دو رنگ!

امیر راد در اثر حاضر، فیلم گنج قارون را به جای زمان دو ساعته خود، به مدت ۲۴ ساعت و به جای پرده نقره‌ای بر روی بستری از شن – نمادی از ساعت شنی شکسته به نمایش می‌گذارد. در این اثر بستر پیدایی اثر با انتخاب این فیلم مشهور ایرانی و معنای کنایه آمیز ترکیب گنج قارون، در شرایط زمانی و مکانی حاضر در مرکز توجه قرار قرار می‌گیرد.

گفتنی است نمایشگاه این رویداد تا پایان روز چهارشنبه بیستم مردادماه در هتل پارسیان آزادی برقرار است و مراسم چکش زنی چهاردهمین حراج تهران هم روز پنجشنبه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !