فروش گواهینامه جعلی سلامت موجب تعطیلی گروه‌های تلگرامی شد


فروش گواهینامه جعلی سلامت موجب تعطیلی گروه‌های تلگرامی شد

ایتنا - ​​​​​​​پلیس ایتالیا 32 گروه تلگرامی را که به کاربرانشان گواهینامه سلامت کووید19 جعلی می فروختند، تعطیل کرد.



روز گذشته چند گروه تلگرامی در ایتالیا مسدود شدند که کاربران آنها می‌توانستند گواهینامه‌های سلامت کووید ۱۹ جعلی بخرند تا به این ترتیب از سرویس‌ها و فعالیت‌های تفریحی مختلفی استفاده کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، مدرک مذکور که «گرین پس»(Green Pass) نام دارد یک گواهینامه کاغذی یا دیجیتالی است که نشان می‌دهد تست تشخیص کووید ۱۹ فردی که حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده، منفی است یا فرد به تازگی از این بیماری بهبود یافته است.

پلیس ایتالیا در بیانیه خود اعلام کرد ۳۲ گروه تلگرامی فعال در این کشور را تعطیل کرده که با دریافت رمرارز به ارزش ۵۰۰ یورو گواهینامه‌های جعلی به هزاران نفر ارائه می‌کردند. در همین راستا ۴ نفر نیز تحت تحقیقات قرار دارند.

دولت ایتالیا این گواهینامه را برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون شهروندان در مواجهه با شیوع سویه دلتا ویروس کرونا به کار گرفته است. اما برخی از شهروندان به آن معترض هستند.

از تاریخ ۶ آگوست در این کشور افراد برای ورود به باشگاه‌های ورزشی، استخرها، موزها، سینماها باید این گواهینامه را ارائه کنند. از یکم سپتامبر ارائه این گواهینامه از سوی دانشجویان، مسافران قطار، کشتی، هواپیما و اتوبوس نیز الزامی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403