6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ به همراه عکس


6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ به همراه عکس

گجت نیوز همان‌طور که می‌دانید، شمشیر از جمله سلاح های پر استفاده در زمان‌های قدیم بوده، که توسط ارتش‌های جهان معمولا به عنوان سلاح اصلی برای نبرد، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به همین دلیل است که امروزه می‌توانیم طیف گسترده‌ای از شمشیرهای جنگی را در موزه‌های سراسر جهان بیابیم، که هر کدام بسته به نوع فرهنگ... نوشته 6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ...

همان‌طور که می‌دانید، شمشیر از جمله سلاح های پر استفاده در زمان‌های قدیم بوده، که توسط ارتش‌های جهان معمولا به عنوان سلاح اصلی برای نبرد، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به همین دلیل است که امروزه می‌توانیم طیف گسترده‌ای از شمشیرهای جنگی را در موزه‌های سراسر جهان بیابیم، که هر کدام بسته به نوع فرهنگ و موقعیت جغرافیایی شکل و طرز ساخت متفاوتی دارند. از همین رو در ادامه این مقاله قصد داریم ۶ شمشیر قدیمی و معروف تاریخ دنیا را به شما معرفی کرده و به صورت خلاصه با آنها آشنا شویم.

۱-شمشیر اسکاتلندی

این شمشیر، همان طور که از نام آن نیز پیداست، برای نخستین بار توسط اسکاتلندی‌ها تولید شده و در جنگ‌ها مورد استفاده قرار گرفت. شمشیر اسکاتلندی، همان‌طور که از تصویر آن نیز پیداست، تیغه‌ای دو لبه و بسیار بلند دارد که علت آن، امکان حمله و آسیب زدن به دشمن از فاصله دورتر می‌باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شمشیر اکس کالیبور نیز از نظر شکل ظاهری و نوع ساخت، یک شمشیر اسکاتلندی (صلیبی) محسوب می‌شود، که شاه آرتور برای اثبات لیاقت خود، آن را از میان سنگ‌ها خارج نمود.

۲-شمشیر سامورایی

6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ به همراه عکس

یکی دیگر از شمشیرهای قدیمی و معروف تاریخ، شمشیر سامورایی می‌باشد. سامورایی‌ها جنگجویانی ماهر و چیره‌دست، از کشور ژاپن بودند که طبقه اجتماعی بسیار بالایی داشته و در بین مردم از محبوبیت و اعتبار خاصی برخوردار بودند. سامورایی‌ها معمولا به اربابی واحد خدمت می‌کردند و تا آخر عمرشان به او وفادار می‌ماندند. نکته جالب اینجاست که این جنگجویان از قوانینی تحت نام “بوشیدو” پیروی می‌نمودند که آن‌ها را ملزم به داشتن شجاعت، خیرخواهی، درست‌کاری، کنترل نفس و… می‌نمود.

از قرن ۱۳ میلادی به بعد، شمشیر مورد استفاده توسط سامورایی‌ها به شکل شمشیرهای سامورایی امروزی تغییر کرده و شکل و فرم جدیدی گرفت. شمشیرهای سامورایی با توجه به ابعاد و اندازه، نام‌های مختلفی دارند که در میان آن‌ها شمشیر کاتانا بیش از همه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

۳- شمشیر آکیناکه

شمشیر آکیناکه، از جمله شمشیرهای قدیمی و معروف مورد استفاده در زمان هخامنشیان می‌باشد، که تیغه‌ی دولبه داشته و معمولا به منظور جلوگیری از سقوط شمشیر از دست، در انتهای دسته آن، یک برجستگی تعبیه می‌شد. شمشیر آکیناکه در دو نوع بلند و همین طور کوتاه ساخته شده و توسط ارتش هخامنشی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

۴-شمشیر نینجا

همان‌طور که می‌دانید، نینجا به جنگجویان مخفی ژاپنی گفته می‌شود، که تخصص آن‌ها در جنگ‌های غیر متعارف بوده و برای انجام عملیات‌هایی مانند: جاسوسی، ترور، نفوذ به خط دشمن و… توسط اربابان ژاپنی استخدام می‌شدند. نینجاها بر خلاف سامورایی‌ها، تا آخر عمر به یک ارباب وفادار نبودند و برای هر شخصی که آن‌ها را برای انجام دادن عملیاتی استخدام می‌کرد، خدمت می‌نمودند.

نینجاها معمولا طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها را داشتند که بسته به موقعیت از آن‌ها استفاده می‌نمودند. یکی از سلاح های نینجاها شمشیر بوده است که بر خلاف شمشیرهای سامورایی، تیغه‌ای کاملا صاف داشته و از آن برای سوراخ کردن بدن دشمنان استفاده می‌شده است.

۵-شمشیر نادرشاه افشار

6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ به همراه عکس

یکی دیگر از شمشیرهای قدیمی و معروف تاریخ، شمشیر نادرشاه می‌باشد. نادرشاه افشار، یکی از پادشاهان قدرتمند ایرانی بوده است که پس از حکومت صفویان بر تخت پادشاهی نشسته و توانست اوضاع را به خوبی مدیریت کند. این پادشاه بزرگ در طول عمر خود، توانست جنگ‌های بسیاری را پیروز شود که می‌تواند یکی از آن‌ها را حمله به هند و فتح دهلی در نظر گرفت. در زمان این پادشاه فقید، از شمشیرهای عربی برای جنگ‌ها استفاده می‌شده است، به همین دلیل شمشیرهای نادرشاه نیز عربی می‌باشد. در تصویر این بخش، تعدادی از شمشیرهای نادرشاه را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

۶-شمشیر رومی

6 شمشیر قدیمی و معروف تاریخ به همراه عکس

معمولا از شمشیرهایی دو لبه (که ظاهری شبیه به شمشیر آکیناکه هخامنشیان دارند)، در ارتش امپراطوری رم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این نوع شمشیر معمولا با طول ۸۰ سانتی‌متر ساخته شده و برای نبردهای نزدیک از آن استفاده می‌شد. رم را می‌توان یک امپراطوری قدرتمند در نظر گرفت که برای سالیان سال قدرت مطلق اروپا محسوب می‌شده و جنگ‌های بسیاری را برای کشورگشایی و اثبات قدرت خود به جهانیان انجام داده است.

امروزه از شمشیرها، بیشتر برای ورزش‌های رزمی و همین‌طور کاربرد‌های دکوراتیو استفاده می‌شود. از همین رو، اگر برای باشگاه رزمی خود نیاز به شمشیر دارید و یا دوست دارید با به کار بردن یک شمشیر در دکوراسیون منزل و یا محل کار، دکوری خاص و متفاوت از دیگران داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه مینی بیاب بازدید نموده و با انتخاب شمشیر مد نظر خود، یک خرید پر تخفیف را تجربه کنید. برای مشاوره خرید، می‌توانید با شماره ۰۲۴۹۱۰۱۰۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

در این مقاله ۶ شمشیر قدیمی و معروف تاریخ را مورد بررسی قرار دادیم، لطفا نظرات و نکاتی که می‌تواند به کامل‌تر شدن این مقاله کمک کند را در قسمت زیر کامنت کرده و با ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا