نوسازی بافت فرسوده در قم شعاری باقی‌مانده است


نوسازی بافت فرسوده در قم شعاری باقی‌مانده است

قم - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوع‌های بسیار مهم در قم است، این موضوع متاسفانه شعاری بوده و در عمل موفق نبوده‌است.

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی با اشاره به‌افتتاح طرح‌های شهرداری در طرح قم در مسیر تحول اظهار داشت: اولویت‌های مدیریت شهری در دوره گذشته طرح‌های سخت‌افزاری بود که روزبه‌روز افتتاح شد و باید به‌سمت طرح‌های نرم‌افزاری حرکت کنیم.

رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: ارتقای فضای تنفسی به‌نام فرهنگ و ایجاد تفرج‌گاه‌هایی با توپوگرافی‌های جذاب ویژه جوانان از جمله طرح‌های نرم‌افزاری و نیاز شهر است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر الکترونیک به‌عنوان زمینه‌ساز شهر هوشمند قم از اولویت‌های مدیریت شهری است که باید موردتوجه قرار بگیرد، افزود: توسعه فضای سبز باید ادامه یابد، اما آنچه که مدنظر دوره ششم شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بوده موضوع فضای سبز در دسترس است، یعنی بلافاصله فضای سبز باید در دسترس مردم قرار بگیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: هرچند توسعه کمربند سبز نیاز شهر است و از آلودگی‌ها و غبارهای هوا جلوگیری می‌کند، اما باید در بخش فضای سبز به‌توسعه‌ای دست یابیم که اگر شهروندان از خانه خارج شدند بتوانند در فضای سبز قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه به‌مناطق کم برخوردار موردتوجه و در اولویت دوره ششم شورای اسلامی شهر است تصریح کرد: دراین‌باره نقاط مختلفی مورد شناسایی قرارگرفته و با شهردارمذاکره‌های داشته‌ایم تا بتوانیم به‌وضعیت مطلوبی برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: نوسازی بافت فرسوده یکی از موضوع‌های بسیار مهم در قم است، موضوع بافت فرسوده متاسفانه شعاری بوده و در عمل موفق نبوده و شاید ترغیب‌ها نیز مشوق محسوب نمی‌شود و در حد تراکم دوطبقه و وام اشتیاق ایجاد نمی‌کند.

وی افزایش مشوق‌ها برای بافت فرسوده را مهم دانست و ادامه داد: اولویت‌های بعدی رسیدگی به‌طرح‌هایی بوده که مساله دارند، این طرح‌ها نیمه‌تمام نیست و روند عادی ندارد بلکه درگیر بخش‌های حقوقی قوه قضائیه و دیگر مجموعه‌ها است که در اختیار مدیریت شهری نیست.

وی گفت: تلاش است فردی از سوی شهردار پیگیر این مسائل باشد چراکه وظیفه پیگیری در اختیار مدیریت شهری است و باید این طرح‌ها تعیین تکلیف شود، دراین‌باره طرح‌هایی چون شهید کاظمی، منوریل و زمزم ۲ دارای چنین مشکل‌هایی است و باید رفع شود.

۷۵ درصد از مردم قم در محدوده بافت فرسوده و تاریخی قم سکونت دارند.

از چهار هزار هکتار بافت نیازمند بازآفرینی شهری قم ۳۱۵ هکتار آن را بافت تاریخی شامل می‌شود.
بیش از ۱۲ هزار خانوار دربافت فرسوده شهری قم ساکن هستند.

۷۶۰ هزار تَن از مردم قم درمحدوده‌های نیازمند بازآفرینی شهری قم سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!