برپایی حراج تهران برای کمک به اقتصاد هنر ضروری است/ کرونا هنرمندان تجسمی را فعال‌تر کرد


برپایی حراج تهران برای کمک به اقتصاد هنر ضروری است/ کرونا هنرمندان تجسمی را فعال‌تر کرد

حبیب الله صادقی گفت: شیوع ویروس کرونا برای هنر‌های فردی مانند هنر‌های تجسمی، نتایج بسیار خوب و ارزشمندی داشت.

حبیب الله صادقی نقاش نام آشنای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تأثیر حراج تهران بر رونق اقتصادی هنر گفت: کاری که این حراج انجام می‌دهد، مسئولیتی است که روی زمین‌مانده بود و متولی نداشت. هرسال که می‌گذرد، ما بیشتر به این نتیجه می‌رسیم که چقدر برگزاری حراج تهران برای اقتصاد هنر‌های تجسمی و هنرمندان این عرصه ضرورت دارد.

این نقاش پیشکسوت در خصوص پرداختن حراج تهران به مضامین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکات این حراج فراگیری نگاه آن است که در مدیریت این رویداد می‌توانید ببینید. کسانی که در دفاع مقدس شرکت کردند، به دنبال این نبودند که خودشان را متمایز از دیگران ببینند. جنگ برای همه مردم بود. نه برای گروهی خاص که خودشان را، ولی نعمت فرض کنند.

وی ادامه داد: به نظر من ۸۳ میلیون نفر بودند که پای ارزش‌هایشان ایستادند؛ بنابراین آثار تجسمی در رابطه با دفاع مقدس، آثار همه مردم ایران است. حراج تهران باظرافت طبع و هوشیاری این آثار را دنبال و هنرمندانی که با موضوع دفاع مقدس کار می‌کنند را به حراجی خود دعوت می‌کند. این از نکات ارزشمند و قابل‌تأمل این رویداد هنری است.

این هنرمند با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تأثیر آن بر هنرمندان را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: شیوع ویروس کرونا برای هنر‌های فردی مانند هنر‌های تجسمی، نتایج بسیار خوب و ارزشمندی داشت. من در طول دو سال گذشته آثار دوستانم در هنر‌های تجسمی را دنبال کرده‌ام و متوجه شده‌ام که چه کار‌هایی در این دوران بروز و ظهور پیدا کردند.

برپایی حراج تهران برای کمک به اقتصاد هنر ضروری است/ کرونا هنرمندان تجسمی را فعال‌تر کرد

صادقی تأکید کرد: البته می‌دانم که هنر‌های گروهی مثل سینما، تئاتر و موسیقی در این دوران دست‌ به‌گریبان مشکلاتی بودند، ولی در خصوص هنر‌های تجسمی که اکثر هنرمندان خویشتن فرما هستند و خودشان کار می‌کنند، به‌ غیراز گران شدن مواد و ابزار هنر تجسمی مشکلی در کار کردن آن‌ها وجود نداشت. هرچند که به خاطر این ویروس منحوس، برخی از هنرمندان و مدیران ما همچون آقای علی مرادخانی که نور چشم بنده بود را از دست دادیم. ولی تا جایی که من می‌دانم هنرمندان هنر‌های تجسمی در این دوران هم فعال بودند و حتماً نتیجه آن را می‌توانیم در حراج تهران ببینیم.

صادقی با اشاره به اینکه حضور در حراج تهران فرصت حضور در حراج‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند، توضیح داد: در جشنواره‌های جهانی نام نازنین ایران و هنرمندان ایرانی همواره به رخ جهانیان کشیده می‌شود. حراج تهران به‌ یقین یکی از مهم‌ترین مرجع‌های این گفتار و سند چشم‌انداز کار هنرمندان ماست.

وی خاطرنشان کرد: همه مباحث دوران شیوع کرونا، بحث خورد و خوراک نیست. اتفاق جدیدی که در این دوران مورد توجه است، تغییر در فرآیند فرهنگ و هنر و ترجمان جدیدی است که در حوزه‌های مختلف پیدا می‌کند. می‌دانم که نتیجه این اتفاق جدید را در حراج هنری تهران خواهیم دید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق