شیائومی میکس 4 با اسنپدراگون 888 پلاس و دوربین زیر نمایشگر رسما معرفی شد


شیائومی میکس 4 با اسنپدراگون 888 پلاس و دوربین زیر نمایشگر رسما معرفی شد

پس از گذشت تقریباً سه سال، سرانجام جانشین واقعی گوشی هوشمند شیائومی می‌میکس 3، با نام میکس 4، رسما توسط این شرکت چینی رونمائی گردید. این یک جهش بزرگ و رو به جلو برای شیائومی قلمداد می‌شود. چرا که این گوشی هوشمند اولین اسمارت‌فون ساخت این برند با دوربین زیر نمایشگر (یا دوربین زیر پنل که شیائومی آن را این‌گونه نام نهاده است) خواهد بود. بدون شک این...

پس از گذشت تقریباً سه سال، سرانجام جانشین واقعی گوشی هوشمند شیائومی می‌میکس 3، با نام میکس 4، رسما توسط این شرکت چینی رونمائی گردید. این یک جهش بزرگ و رو به جلو برای شیائومی قلمداد می‌شود. چرا که این گوشی هوشمند اولین اسمارت‌فون ساخت این برند با دوربین زیر نمایشگر (یا دوربین زیر پنل که شیائومی آن را این‌گونه نام نهاده است) خواهد بود.

بدون شک این ویژگی جدید گوشی هوشمند میکس 4، بزرگترین جهش و شوک را به دنیای گوشی‌های هوشمند در این برهه (از سال 2016) به ارمغان آورده است.

این پیشرفت بزرگ در زیر صفحه‌نمایش خمیده 6.67 اینچی امولد گوشی هوشمند شیائومی میکس 4 پنهان شده است، که در آن یک دوربین سلفی 20 مگا‌پیکسلی (پیکسل‌هایی با اندازه 1.6 میکرو‌متر با فناوری Pixel Binning از نوع 4 در 1 پیکسل)، بدون مشخص شدن بریدگی دوربین بر روی صفحه‌نمایش و با ظرافت هر‌چه‌تمام‌تر و بدون هیچ عیب و نقصی، تعبیه شده است.

این سبک جدید در طراحی دوربین سلفی گوشی هوشمند، نیازمند به‌کار‌گیری نوعی صفحه‌نمایش انعطاف پذیر جدید و طراحی مجدد آرایه‌ مدار نمایشگر بوده است. این طراحی جدید موجب رسیدن نور بیشتر به سنسور دوربین سلفی و در نتیجه بیشینه شدن شفافیت تصاویر خواهد شد.

شیائومی در ساخت صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند از الگو‌ی پیکسلی میکرو‌الماس بهره برده است که همراه با الگوریتم‌های باز‌اندیشی، حداقل شکست نور را تضمین می‌کند. سطح بالای دوربین سلفی میکس 4، دارای تراکم پیکسلی 400ppi است، بنابراین در این قسمت حتی کوچکترین نوشته‌ها نیز کاملاً قابل خواندن خواهند بود. صفحه‌نمایش این اسمارت‌فون توسط گوریلا گلس Victus محافظت شده و دارای نرخ نو‌سازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است.

جنس بدنه‌ میکس 4 از نوعی سرامیکی بوده و در رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری روانه‌ بازار خواهد شد. بلندگو‌های استریو این گوشی هوشمند توسط Harman/Kardon طراحی و ساخته شده است.

چیدمان دوربین عقب این دستگاه نیز بسیار چشم‌نواز و جذاب است. دوربین اصلی میکس 4، یک سنسور 1/1.33 اینچی و 108 مگا‌پیکسلی ISOCELL HMX با پشتیبانی از قابلیت OIS است. یک ماژول پریسکوپ 8 مگا‌پیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری و فاصله کانونی معادل 120 میلی‌متر و همچنین یک دوربین فوق‌عریض 13 مگا‌پیکسلی به سبک Free-Form که اعوجاج لبه‌های آن 1 درصد ذکر شده است، ماژول دوربین سه‌گانه شیائومی میکس 4 را کامل می‌کنند.

قلب تپنده‌ شیائومی میکس 4، جدیدترین تراشه‌ ساخت شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 888 پلاس خواهد بود. شرکت شیائومی این گوشی هوشمند را با دو پیکر‌بندی 8 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 128 گیگا‌بایت حافظه ذخیره‌سازی و یا 12 گیگا‌بایت حافظه‌ رم و 512 گیگا‌بایت حافظه ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

انرژی مورد نیاز صفحه‌نمایش و تراشه‌ پرچم‌دار این گوشی هوشمند توسط یک باتری 4500 میلی‌آمپر‌ساعتی تامین می‌شود. این باتری از فناوری شارژ سریع 120 واتی استفاده کرده که قادر است باتری میکس 4 را در عرض 15 دقیقه در حالت Boost Mode (و در عرض 21 دقیقه در حالت پیش‌فرض) به طور کامل شارژ نماید. گفتنی است این باتری دارای فناوری شارژ بی‌سیم 50 واتی است که برای شارژ کامل میکس 4، در حالت Boost Mode، تنها 28 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این گوشی هوشمند، اضافه شدن فناوری رادیویی باند فوق وسیع (UWB) است که امکان موقعیت یابی دقیق و کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

قیمت گوشی هوشمند شیائومی میکس 4، از 4999 یوان (معادل 770 دلار) شروع شده و قیمت نسخه‌ همراه با 12 گیگا‌بایت حافظه‌ی رم و 512 گیگا‌بایت حافظه ذخیره‌سازی، 6299 یوان (معادل 970 دلار) خواهد بود. شایان ذکر است که فروش میکس 4 در چین و در تاریخ 16 آگوست آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی جهت فروش بین المللی این گوشی هوشمند متعاقبا مشخص خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند