تصاویر| عدم رعایت پروتکل‌ها در مراسم عزاداری محرم| مسئولان هیات احضار شدند


تصاویر| عدم رعایت پروتکل‌ها در مراسم عزاداری محرم| مسئولان هیات احضار شدند

انتشار تصاویری عجیب از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری مشهد، تهران و اصفهان با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. مسئولان این هیات‌ها احضار شده اند.

آفتاب‌‌نیوز :

مشهد در حال حاضر بدترین وضعیت شیوع کرونا در کشور را دارد و براساس گزارش‌ها روزانه ده‌ها نفر در استان خراسان رضوی جان خود را از دست می‌دهند. امروز فرماندار مشهد از کمبود آمبولانس و تابوت در این شهر خبر داد. تصاویر منتشر شده در کانال هیات «علمدار مشهدالرضا» با اعتراض همراه شده است و بسیار این سوال را مطرح می‌کنند که نهادهای نظارتی کجای کار قرار دارند.

پلیس امنیت مسئولان هیئت پروتکل‎شکن را احضار کرد

خبرگزاری فارس در همین خصوص نوشته است: با وجود تلاش هیئت‌ها از ماه‌ها قبل برای رعایت دستورالعمل‎‌های بهداشتی، دیشب یکی از هیئت‌های تهران درحالی برگزار شد که پروتکل‎های بهداشتی رعایت نکرده بود. پس از اعلام تخلف، ظهر امروز پلیس امنیت به پرونده تخلف این هیئت ورود کرده و مسئولانش را احضار کرد.

برخورد سازمان تبلیغات با هیأت‌های متخلف

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامینیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص برگزاری عزاداری شب اول محرم اظهار داشت: مجالس عزاداری از شب گذشته با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز شد و الحمدلله در بسیاری از هیأت‌ها شاهد رعایت کامل دستورالعمل‌ها هستیم و متاسفانه در برخی از هیأت‌ها کم‌کاری‌های صورت گرفت که تذکرات لازم ارائه شد.

وی در خصوص تخلفات صورت گرفته در هیأت زوارالبقیع تهران که بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عزاداری پرداختند، گفت: به این هیأت تذکرات لازم ارائه شد و کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا که شامل نهادهای امنیتی و انتظامی و ناظران بهداشتی است، پیگیر موضوع هستند و به دلیل نوع رفتارها و تعمد موجود برای عدم رعایت دستورالعمل‌ها برخورد جدی با این هیأت صورت خواهد گرفت. اگر هم این رفتار، تداوم داشته باشد، قطعا هیأت را تعطیل خواهیم کرد.

عزت‌زمانی افزود: مردم می‌توانند در طول برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موارد را از طریق سامانه بیرق از اینجا و یا ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ تخلفات هیأت‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اطلاع‌رسانی کنند.

مراسم عزاداری هیأت زوارالبقیع در شب‌های دهه محرم در تکیه شاهزاده علی‌اکبر ترمینال جنوب برگزار می‌شود که تصاویر منتشر شده از این هیأت، نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی در آن رعایت نشده است.

به نوشته فرارو، در روزهای اخیر ستاد ملی کرونا دستورالعمل برگزاری مراسم‌های مذهبی در ایام محرم را منتشر کرد اما گفته می‌شود موارد تخطی از دستورالعمل ها به شدت افزایش یافته است.

از طرف دیگر تصاویر منتشر شده از آیین «اذن عزا» و تعویض پرچم در حرم رضوی که روز گذشته در مشهد برگزار شد، نیز بحث برانگیز شده است. منتقدان می گویند این تصاویر نشان می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی مقابل دوربین ها رعایت شده است اما پشت دوربین‌ها هیچ توجهی به پروتکل‌ها نمی‌شود.

ویدئویی هم از یکی از هیات‌های عزاداری در جنوب تهران منتشر شده است که در مراسم خود هیچ پروتکلی را رعایت نکرده است.

انتشار این تصاویر و ویدئوها نگرانی مردم و کاربران را به همراه داشته است. بسیاری می‌گویند با این شرایط نمی توان به کنترل بحران کرونا امیدوار بود.

همچنین تصاویری از مراسم شب اول محرم ۱۴۰۰، هیئت عاشقان حضرت زینب خمینی‌شهر (سده) اصفهان با مداحی وحید شکری منتشر شده که نشان می دهد پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا