اجرای برنامه یهودی سازی در مسجدابراهیمی منافی با توافقنامه های بین المللی است


اجرای برنامه یهودی سازی در مسجدابراهیمی منافی با توافقنامه های بین المللی است

مفتی کل مسجدالاقصی، اقدام صهیونیست ها در ساخت آسانسور در مسجدابراهیمی را محکوم و اجرای برنامه یهودی سازی در این مسجد را غیر قابل قبول و منافی با توافقنامه های بین المللی خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «وفا»، شیخ محمد احمد حسین، مفتی کل قدس و دیار فلسطین و خطیب مسجدالاقصی در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی اقدام به اجرای پروژه ساخت آسانسور در صحن مسجد ابراهیمی کرده اند که این اقدام به معنای تسلط یافتن بر نزدیک به 300 متر مربع از صحن مسجد است.

خطیب مسجدالاقصی گفت: این اقدام اهانت آشکار به مالکیت مسلمانان در مسجدابراهیمی است و هتک حرمت به توافق نامه های بین المللی است که حمایت از این اماکن مقدسه را بر عهده دارند.

وی افزود: این اقدام صهیونیست ها، منطقه را به تنش می کشاند و با وجود این، اجرای اینگونه طرح های شوم حق مسلم فلسطینیان را از مساجدشان تغییر نخواهد داد.

شیخ محمد حسین در ادامه اظهار کرد: مقامات صهیونیستی در گذشته نیز برنامه یهودی سازی خود را با زور اجرا کرده اند و ما از جامعه بین الملل می خواهیم جلوی این اقدامات صهیونیست ها را بگیرد و از اماکن اسلامی مسلمانان مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی حمایت کند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس