مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی


مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی

نمایندگان با طرح مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی مخالفت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی

تسنیم: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 20 مرداد) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح مسکوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین»، با 120 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن با مسکوت ماندن یک ماهه این طرح مخالفت کردند. براین اساس طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی درخواست کننده طرح مسکوت ماندن یک ماهه این طرح، در تشریح هدف تعدادی از نمایندگان برای ارائه این طرح، گفت: با توجه به اینکه دولت جدید به تازگی استقرار پیدا کرده صلاح این است که وزیر راه و شهرسازی بعد از دریافت رأی اعتماد لایحه ای را در این مورد به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: براین اساس می توان با ارائه فرصتی یک ماهه به دولت اجازه داد تا لایحه ای جامع و کامل تر برای انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی را به مجلس ارائه کند تا ما بتوانیم متقن تر مصوبه ای را داشته باشیم.

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح مسکوت ماندن یکماهه طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی، گفت: مشکلات حوزه مسکن و شهرسازی به ویژه مسکن در حال حاضر بر کسی پوشیده نیست و اکنون برای حدود 7 میلیون مستاجر هیچ برنامه ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل در حوزه مسکن کاملا تعطیل بود، افزود: براساس مصوبه مجلس در خصوص جهش تولید مسکن باید سالی یک میلیون مسکن ایجاد شود که با اوضاع کنونی چنین مطلبی امکان پذیر نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: دو هزار کیلومتر راه اصلی و 19 هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در کشور وجود دارد و متاسفانه در اجرای طرح جامع و تفصیلی و طرح هادی مشکلات جدی به ویژه در بخش روستایی به وجود آمده است. اکنون هزینه ساخت و ساز در برخی روستاها به دلیل عدم توسعه طرح هادی با شهرهای کناری اش برابر شده است.

یوسفی تاکید کرد: سه هزار شهر بلاتکلیف مانده و طرح تفصیلی طی 20 سال گذشته هیچ گونه تغییر و توسعه ای نداشته است، ما در حوزه راه و مسکن دچار مشکلات جدی هستیم. ابرچالش دولت جدید موضوع مسکن است و اکنون رهن و اجاره برای مردم تبدیل به آرزو شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی با داشتن بیش از 20 معاون و سازمان حداقل برای ملاقات و بازدید با هرکدام یک ماه زمان نیاز دارد، گفت: ایران در حوزه کریدور بین الملل و راه موقعیت خود را از دست داده و باید هرچه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: هر دولتی که در کشور مستقر شده اجازه تفکیک وزارتخانه را نداده است، حتی به نظر من با توجه به مشکلات گسترده حوزه شهرداری و دهیاری ها اکنون باید این حوزه هم منتزع شده و به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: وزرا و رئیس جمهور به دلیل حجم بسیار بالای مسائل و مشکلات مسلما فرصتی برای ارائه لایحه ای درباره انتزاع بخش مسکن و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی نخواهند داشت این وزارتخانه هم اکنون ادغام نشده و دارای دو ساختمان و مسئولان جداگانه است و ما تنها می خواهیم با انتزاع این بخش یک وزیر مشخص کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر