همدان گران اداره می‌شود/ نقشه هوایی شهر تهیه شود


همدان گران اداره می‌شود/ نقشه هوایی شهر تهیه شود

یکی از کاندیداهای تصدی پست شهرداری همدان بر تهیه نقشه هوایی شهر تأکید کرد و گفت: حریم شهر همدان 23 هزار و 400 هکتار بوده و حفظ باغات از مباحث مهم است و تهیه این نقشه به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، عزیزاله یوسفی صبح روز چهارشنبه 20 مرداد در صحن شورا افزود: قانون و ضابطه ای جز قانون جهاد کشاورزی نداریم و باید نقشه حریم شهر مشخص شود تا در باغات شاهد دست اندازی نباشیم.

وی با بیان اینکه همدان جایگاه ویژه‌ای در مدنیت و شهریت دارد، اضافه کرد: شاید نقصان و کمبودهایی نیز در همدان داریم اما آنچه غلبه دارد، سابقه شهریت همدان است.

یوسفی با اشاره به اینکه همه کنش‌های شهری در برابر افکار عمومی و شهروندان واکنش خواهد داشت، ادامه داد: واکنش‌ها باید برای بهبود زندگی مردم باشد و از قانون و انعطاف قانون برای بهبود زندگی مردم استفاده کرد.

وی تصریح کرد: باید اعتماد و اطمینان شهروندان را به مدیریت شهری بازگردانیم، از منابع و دانش‌های نوبنیان برای تولید ثروت و درنتیجه افزایش رضایت شهروندان استفاده کنیم.

یوسفی درباره بودجه سال جاری شهرداری همدان نیز گفت: برنامه یکساله شورای شهر مدون و بودجه سال 1400 تصویب شده و نمی‌توانیم کاری بکنیم چراکه پنج ماه از آن این برنامه می‌گذرد.

وی اضافه کرد: برنامه عملیاتی پنج ساله شهرداری همدان با مشاوره یک مشاور قوی نوشته شود، شهر را نباید گران اداره کنیم پروژه‌های عمرانی که سال‌ها از قرارداد آنها می‌گذرد برای شهر گران تمام می‌شود.

این کاندیدای شهرداری همدان اظهار کرد: پروژه‌هایی وجود دارد که خود شهرداری سرمایه گذاری کرده، در بحث سرمایه گذاری باید به بحث علل عدم موفقیت بپردازیم، باید به دنبال گیر و علل و آسیب‌ها باشیم، اگر در خصوص درآمدها و مباحث درآمدی شهرداری وضع خوبی نداریم به علت درامدهای ناپایدار است، برای ایجاد درآمد پایدار باید به سمت مشارکت برویم وبرای شهروندان نیز تولید ثروت کنیم.

یوسفی گفت: در این شهر شهروند درجه یک و دو نداریم، شهروند بالا و پایین نداریم، باید در ساز و کار شهری، اجرای برنامه و سیاستگزاری به سمتی برویم که شهروند ثروتمند داشته باشیم، ثروت‌هایی که از محل قانونی احصا شود و باید فرصت برابر در اختیار مردم قرار گیرد تا در مدیریت شهری حس اعتماد و اطمینان را به مردم بازگردانیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت‌ها باید در شهرداری میزهایی به عنوان "میز هم‌افزایی و تداوم خدمت" تشکیل دهیم ، میزی برای مطبوعات و رسانه‌ها داشته باشیم و نظرات و انتقادها را بشنویم، میز اصناف، میز انبوه سازان، میز بانوان، نخبگان، دانش آموزان و دانشجویان باید در نظر گرفت و از نظر اقشار مختلف بهره گرفت.

یوسفی ادامه داد: برای ایجاد درآمدهای پایدارباید کمیته اقتصادی و گردشگری و متشکل از صاحب نظران علم اقتصاد داشته باشیم تا به سوددهی به نفع مردم برسیم و طرح‌ها از نظر اجرا و سوددهی ارزیابی شود.

وی تأکید کرد: کمیته تخصیص اعتبار نیز باید تشکیل شود، اولویت بندی تأمین اعتبار به موقع به پروژه‌های عمرانی بسیار مهم است، باید انصاف داشته باشیم و در تأمین، توزیع و تخصیص اعتبار اولویت‌ها را در نظر بگیریم و به کاهش هزینه‌ها کمک کنیم.

یوسفی درباره مکانیزه‌سازی و الکترونیک‌سازی در شهرداری نیز گفت: فرآیندسازی صدور پرونده ساختمانی انجام نشده و شهروندان را آزار می‌دهد، اینقدر قانون و ضابطه برای طرح تفصیلی تعریف شده که سر درگم کننده است، صدور پروندها باید از شش به دو ماه کاهش یابد.

وی همچنین گفت: یکی از معضلات شهرداری این است که در ساختار سازمانی باید بازبینی داشته باشیم تا بهره وری افزایش یابد با توجه به تخصص به افراد مسئولیت واگذار شود، سازمانی موفق است که یادگیرنده باشد و همواره آموزش باید در رأس کارها باشد و برای دانش افزایی به پرسنل اقدام کنیم.

خبر در حال تکمیل است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403