جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت؛ مامور حمل شمش طلا و بنیانگذار خط لوله اسلامی گاز


جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت؛ مامور حمل شمش طلا و بنیانگذار خط لوله اسلامی گاز

جواد اوجی معاون وزیر نفت احمدی‌نژاد به عنوان گزینه وزارت نفت دولت رئیسی اعلام شد. او از مدیران بنیاد مستضعفان است و البته چهره مورد اعتماد دولت بهار برای دور زدن تحریم‌ها!

فرارو- ترکیب کابینه رئیسی منتشر شد که نام جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در آن به چشم می‌خورد. زندگینامه، سوابق اجرایی، جهت‌گیری سیاسی جواد اوجی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت احمدی‌نژاد به عنوان گزینه وزارت نفت دولت رئیسی اعلام شد. او از مدیران بنیاد مستضعفان است و البته چهره مورد اعتماد دولت بهار برای دور زدن تحریم‌ها!

به گزارش تجارت‌نیوز جواد اوجی، رئیس سابق شرکت ملی گاز است که بعد به یکی از شرکت‌های حوزه انرژی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان رفت.

او در ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی حضور نسبتا فعالی داشت و حالا به عنوان گزینه وزارت نفت به مجلس معرفی شده است.

مامور دور زدن تحریم‌ها

جواد اوجی در حدی مورد اعتماد جناح نزدیک به اصولگراست که برخی رسانه‌های تخصصی نفت از جمله نفت نوین نوشته‌اند که او از سمت رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد مامور انتقال شمش‌های طلا به کشور‌های همسایه برای تهاتر کالا به کالا و دور زدن تحریم بود.

او که عضو هیات امنای دانشگاه صنعت نفت نیز است، بیشترین دغدغه‌ای که با رسانه‌ها مطرح کرده است توسعه میادین گازی و تقویت ارزآوری از این حوزه بوده است.

خط لوله اسلامی گاز!

هرچند که او در زمان مدیریت خود در شرکت ملی هم از راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای مانند خط لوله اسلامی! گفته بود، اما در نهایت طرح‌های او اتفاق ویژه‌ای را رقم نزد.

بر اساس این طرح مسیر جدیدی برای انتقال گاز ایران از سوریه به اروپا تعریف شد که البته نه تنها گاز ایران را به اروپا نرساند که مالک یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان یعنی ایران، همچنان نیازمند واردات گاز در برخی مقاطع است.

او همچنین از قرارداد صادرات گاز ایران به سوئیس گفته بود که در نهایت مشخص نشد سرنوشت این قرارداد چه شد؟!

اوجی همچنین به نفت ما گفته است که نیروگاه‌های ایران متنوع نیستند و بر توسعه نیروگاه‌های اتمی و بادی تاکید کرده است. هرچند که تولید انرژی از نیروگاه‌های اتمی چندان مقرون به صرفه به حساب نمی‌آید.

حالا جواد اوجی در شرایطی برای تصدی وزارت نفت پیشنهاد شده است که ایران یکی از بدترین شرایط فروش نفت خود را در چهار دهه اخیر را پشت سر می‌گذارد.

صادرات نفت ایران بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه به ارقام ناچیز و نزدیک به صفر رسیده است و امریکا تهدید کرده چنانکه ایران به احیای برجام با شرایط این کشور تن ندهد چین را ناچار به اعمال تحریم‌های شدید علیه واردات نفت از ایران خواهد کرد و در واقع همان آب باریکه صادرات نفت ایران را خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است