رایان تفضلی: به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” بیشتر علاقه دارم


رایان تفضلی: به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” بیشتر علاقه دارم

رایان تفضلی در لیگ ایران؟ این سئوالی است که فقط باید از خود این بازیکن ایرانی الاصل لیگ قهرمانی انگلیس پرسید. نوشته رایان تفضلی: به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” بیشتر علاقه دارم اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

رایان تفضلی: به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” بیشتر علاقه دارم

رایان تفضلی از چمپیونشیپ به ایران
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱
رایان تفضلی: به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” بیشتر علاقه دارم

رایان تفضلی در لیگ ایران؟ این سئوالی است که فقط باید از خود این بازیکن ایرانی الاصل لیگ قهرمانی انگلیس پرسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رایان تفضلی مدافع بلند قامت تیم ‌وایکمپ واندررز، که چندی پیش با انتشار یک استوری اینستاگرامی از سفر به ایران خبر داده بود، مثل اغلب بازیکنان دو ملیتی ایران مورد توجه هواداران فوتبال ماست.

بر همین اساس خبرنگار ما با رایان تفضلی بازیکن ایرانی – انگلیسی پیرامون مسائل مطرح شده گفتگویی داشت که در ادامه می‌خوانید:

رایان تفضلی لطفا کمی در مورد شرایط تمرینی تیم “وایکمپ واندررز” و خودت برایمان صحبت کن؟

رایان تفضلی گفت:

خوشبختانه تیم “Wycombe Wanderers” از استاندارد و امکانات بسیار خوبی برخوردار است.تمامی بازیکنان در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برند. بدون شک ما هنوز هم می‌توانستیم در مسابقات چمپیونشیپ حضور داشته باشیم اما متاسفانه سیاست‌ در پایان فصل علیه ما کار کرد. به شخصه در حال حاضر در بهترین شکل دوران حرفه‌ای خودم هستم و دوست دارم یک فصل عالی را پشت سر بگذارم.

شما مدتی در باشگاه هال‌سیتی عضویت داشتید از زمان حضورت در این تیم برایمان بگو؟

من در هال‌سیتی شرایط خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم در ۱۵ بازی برای تیمم به میدان بروم در کل از زمان حضورم در این باشگاه خیلی راضی هستم. بعد از آن به تیم واکمپ واندررز ملحق شدم در اینجا هم ۲۰ بازی برای تیمم انجام دادم. سطح لیگ چمپیونشیپ بسیار بالاست و بازیها در حداکثر شرایط رقابتی خود و باعث خوشحالی زیاد من است که توانسته‌ام این فضا را تجربه کنم.

رایان به جز شما “سامان قدوس” هم در لیگ انگلستان و در تیم “برنتفورد” توپ می‌زند نظرت در مورد بازی و عملکرد او چیست؟

رایان تفضلی گفت:

با سامان رابطه نزدیک و صمیمی ندارم. اما در دیداری که تیم‌های ما مقابل هم داشتند برابر او قرار گرفتم با هم خوش و بش کردیم. واقعا سامان بازیکن قابل و پسر خیلی خوبی است. امیدوارم همیشه موفق باشد و بهترین عملکرد را در تیمش به نمایش بگذارد.

شما اخیرا در یکی از استوری‌های اینستاگرامی‌تان به سوالی در رابطه با حضور در تیم ملی ایران پاسخ داده‌ و نوشته‌اید: « من ۵ سال است که آماده هستم و دوست دارم یک روز در تیم ملی ایران بازی کنم.» حال با مصدومیت “مرتضی‌پورعلی گنجی” و “عارف غلامی” بسیاری فکر می‌کنند که شما به عنوان جانشین این دو بازیکن توسط “دراگان اسکوچیچ” به تیم‌ملی فوتبال ایران برای مسابقات مقدماتی جام جهانی دعوت خواهید شد خودتان در این‌باره چه نظری دارید؟

رایان تفضلی گفت:

قبل از هر چیز باید بگویم که من هم مثل همه از خبر مصدومیت مرتضی‌پورعلی گنجی و عارف غلامی خیلی ناراحت شدم چون پاره شدن رباط صلیبی برای یک بازیکن حرفه‌ای اتفاق دردناکی است. از صمیم قلبم امیدوارم این دو عزیز هر چه زودتر سلامتی‌شان را بدست آورده و بتوانند در جام جهانی حضور پیدا کنند. به هر حال من هم شایعات منتشر شده را شنیده‌ام اما تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که روی خودم و تمریناتم تمرکز کنم با قرار گرفتن در بهترین شرایط حرفه‌ایم جواز حضور در تیم‌ملی فوتبال ایران را کسب کرده و جزو دعوت‌شدگان به اردوها باشم.

رایان جدا از بحث دعوت به تیم‌ملی بارها شایعه پیوستن تو به باشگا‌های مختلف ایرانی مثل “پرسپولیس” بر سر زبان‌ها افتاد ولی هرگز این انتقال‌‌‌ها صورت نگرفت. به عنوان یک بازیکن دورگه که تابحال تجربه حضور در لیگ ایران را نداشته اگر باشگاهی به شما پیشنهاد بازی در لیگ برتر را بدهد حاضر به بازی در لیگ ایران و زندگی در اینجا هستید؟

رایان تفضلی گفت:

بله، صد در صد. من همیشه بازی در لیگ ایران را در مد نظر داشته‌ام. فکر می‌کنم این چیزی است که قطعاً روزی می‌تواند اتفاق بیفتد. البته در این‌باره مدیربرنامه‌‌‌هایم اطلاعاتی دقیق‌تری دارد. ولی باید منتظر بمانیم، ببینیم که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

یعنی تابحال از طرف باشگا‌ه‌های ایرانی با تو تماسی گرفته‌ شده یا پیشنهاد جدی داشته‌ای ؟

رایان تفضلی گفت:

بله. من پیشنهادات زیادی از باشگاه‌های ایرانی در ابتدای فصل داشتم. اما همانطور که قبل‌تر گفتم با توجه به اینکه مدیربرنامه‌هایم اطلاعات کامل‌تری از لیگ ایران دارند، رسیدگی به این پرونده را به ایشان واگذار کردم تا در نهایت بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم. از نظر فنی و چیزی که در بازیکن ها می‌بینم استاندارد فوتبال ایران واقعا بالاست.

از بین باشگاه‌های “استقلال” ، “پرسپولیس” طرفدار کدام یک هستی؟

رایان تفضلی گفت:

بدون شک هر دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) بسیار بزرگ و پرطرفدار هستند. ولی من هرگز نتوانستم بین هیچکدام از باشگا‌های ایرانی به عنوان هوادار یکی را انتخاب کنم. اما همیشه به خاطر علاقه پدرم به باشگاه “پرسپولیس” اخبار و بازی‌های این تیم را بیشتر دنبال می‌کنم.

رایان، فوتبال ایران در سال‌های اخیر لژیونرهای بسیاری را به فوتبال اروپا معرفی کرده است که بسیاری از آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای در باشگاه‌هایشان داشته‌اند، از بین لژیونرهای فعلی عملکرد و سبک بازی کدام یک را بیشتر دوست داری؟

بله موافقم. واقعا ایران بازیکنان خوب و باکیفیت زیادی دارد. ولی بنظرم در بین آن‌ها “مهدی طارمی” از لحاظ سبک بازی و تکنیک بسیار تحسین‌برانگیز و فوق العاده است. من به شخصه خیلی او را دوست دارم. چرا که مهدی بارها خودش را در برابر بهترین بازیکنان جهان، ثابت کرده است. امیدوارم او همیشه موفق و درخشان باشد.

راستی بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را تماشا میکنی؟

رایان تفضلی گفت:

بله تماشا می‌کنم. ولی متاسفانه کانال‌های تلویزیون در انگلستان بازی‌های لیگ برتر ایران را نشان نمی‌دهند. اما من به همراه پدرم بازی‌ها را از طریق وب‌سایت‌ دنبال می‌کنیم.

چقدر با فرهنگ و زبان ایران آشنایی داری؟

رایان تفضلی گفت:

من به خوبی با فرهنگ و آداب و رسوم ایران آشنا هستم. چرا که پدرم و برخی از خانواده‌اش در انگلستان به من این فرهنگ را از کودکی یاد داده‌اند. پدرم در جوانی به من یاد داد که چگونه فارسی حرف بزنم. به همین خاطر کمی با این زبان آشنایی دارم اما به طور کامل به آن مسلط نیستم. البته با این که بگویم قرمه‌سبزی غدای محبوبم است حتما به شما ثابت می‌شود یک ایرانی همیشه ایرانی می‌ماند.

این در حدی هست که فیلمها و سریالهای ایرانی را هم دنبال کنی ؟

– باخنده … بله، چه جور هم ! فیلم “مارمولک” با بازی “پرویز پرستویی” فیلم مورد علاقه‌ی من است. واقعا با تماشای آن ساعت‌ها لذت بردم و خندیدم.

یعنی خواننده ایرانی مورد علاقه هم داری؟

رایان تفضلی گفت:

بله که دارم . من “فرهاد مهراد” را خیلی دوست دارم. معتقدم که او سبک موسیقی غربی مخصوص به خودش را دارد در هر دوی آن‌ها بهترین را ارائه می‌دهد.

خیلی از فوتبال دور شدیم.با کدام بازیکن ایرانی رابطه نزدیکتری داری؟

امیر عابدزاده دوست خوبم . او بازیکن درخشانی است.

صحبت پایانی؟

در پایان دوست دارم، از پدرو مادرم، و همه کسانی که من را در مسیر سخت ورزشی‌ حمایت کردند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در