پخش منتخب «مختارنامه» و روایت تاریخچه «کاخ نیاوران»


پخش منتخب «مختارنامه» و روایت تاریخچه «کاخ نیاوران»

تهران- ایرنا- نمایش منتخب سریال «مختارنامه»، روایت تاریخچه «کاخ نیاوران» در شبکه تهران و پخش ویژه برنامه «سقاخانه» با صدای بهروز رضوی از جمله مهم‌ترین اخبار امروز صداوسیماست.

به گزارش عصر چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، «مختارنامه» در چند قسمت مجزا به صورت فیلم سینمایی از سه‌شنبه تا جمعه هفته آینده، برای علاقه‌مندان این سریال فاخر، در آی‌فیلم فارسی به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم‌های سینمایی «مختارنامه» که منتخبی است از این سریال ۴۰قسمتی، در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته آینده،۲۶ تا ۲۹ مرداد روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌رود.

«مختارنامه» به قیام مختار ثقفی با بازی فریبرز عرب‌نیا می‌پردازد. مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، رضا کیانیان، الهام حمیدی، فریبا کوثری، شهرام حقیقت‌دوست، امین زندگانی، ژاله علو، نسرین مقانلو، بهنوش طباطبایی، محمد فیلی و زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی از جمله بازیگران این سریال پربازیگر بوده‌اند.

این سریال را داود میرباقری طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ ساخت و در سال ۱۳۸۹ روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

این چهار فیلم سینمایی قرار است هرشب ساعت ۲۲ روی آنتن برود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۶:۰۰ و ۱۴:۰۰ خواهد بود.

«تهران ۱۴» از کاخ نیاوران می‌گوید

مجموعه مستند «تهران ۱۴» در هشتمین قسمت خود از پیشینه و شنیدنی‌ها درباره کاخ نیاوران می‌گوید. مجموعه مستند تهران ۱۴ در هشتمین قسمت خود به کاخ نیاوران، قصه نامگذاری این کاخ از دوره قاجار و داستان حزب رستاخیز، می‌پردازد.

این مجموعه مستند که تاکنون هفت قسمت از آن، جمعه ها ساعت ۲۰، روی آنتن رفته است، به تهیه کنندگی سمیه عظیمی ستوده و کارگردانی داوود مرادیان، ساخته شده است.

مستند تهران ۱۴ که محصول گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست، تلاش می کند هر بار با داستانی شیرین و جذاب، تاریخ اتفاقات، افراد و بناهای مهم شهر تهران را روایت کند؛ روایتی که از منظر بسیاری بینندگان، نو و متفاوت است.

به گفته تهیه کننده مستند تهران ۱۴، همزمان با پخش این مستند، هر هفته سوالی پیامکی نیز مطرح می شود که بینندگان می توانند با پاسخ به سوال، در قرعه کشی این مستند، شرکت کنند. البته جوایزی نیز برای برندگان در مسابقه، در نظر گرفته شده است.

مخاطبان شبکه ۵ سیما برای شرکت در این مسابقه باید، پاسخ صحیح را به شماره پیامک ۱۰۰۰۰۵۵۱، ارسال و در مسابقه شرکت کنند.

مجموعه مستند تهران ۱۴، قراراست در ۵۲ قسمت تولید و پخش شود؛ داستان «کاخ نیاوران»، هشتمین قسمت از این مجموعه مستند است که جمعه ۲۲ مرداد، ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه ۵ خواهد رفت.


بهروز رضوی روایتگر «سقاخانه» در رادیو تهران

ویژه برنامه «سقاخانه» با هدف سبک زندگی ساده و ترویج زندگی حسینی در جامعه، در ایام محرم با صدای بهروز رضوی روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

ویژه برنامه «سقاخانه» را می توانید در ایام محرم هر روز، با صدای بهروز رضوی از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران بشنوید.

از ضرورت تهیه این ویژه برنامه می توان به بسط و گسترش تفکر هیئتی و اخلاق حسینی در جامعه اشاره کرد که مروری بر آداب و سنن عزاداری در تهران قدیم می‌ شود.

آیتم «مستند بزرگان تهران» با حضور در خانه افراد قدیمی تهران از جمله طالقانی، دولابی، دادکان، که هیئت های قدیمی و نسل در نسل داشته اند، از مردم داری و اخلاق جوان مردی می‌گوید.

بخش «میزگرد خانواده» با بررسی نقش بانوان و هیئت هایی زنانه، به انسان سازی‌ها در جامعه ای کوچک با مادرانی بزرگ اشاره دارد. در آیتم «انسان سازی» نیز هر روز پای صحبت یکی از مداحان قدیمی تهران می نشینیم.

با توجه به موضوع اصلی برنامه، که سبک زندگی و انسان سازی است، سخنرانی‌های آیت الله فاطمی نیا، آیت الله مجتهد تهرانی و ... روی آنتن می رود. در آیتم «قرار است» هم دل نوشته‌ هایی با نام «الو کربلا» را تقدیم شنوندگان می‌کنیم.

با توجه به شرایط کنونی جامعه نذرها می توانند بر اساس شرایط بهداشتی و نیاز جامعه به دست افراد نیازمند برسند، ویژه برنامه «سقاخانه» به نکاتی همچون نذورات در این ایام و نذرهای فرهنگی و بهداشتی و.. اشاره می‌کند.

گوینده، بهروز رضوی و مریم شهرام پور، نویسنده، معصومه ناظری، آیتم ساز، شیشه گر، مجتبی احمدی و حامد رشید سادات و... از عوامل برنامه هستند.

ویژه برنامه«سقاخانه» هر روز از ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه از رادیو تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم عزاداران می‌ شود.

شعرخوانی شاعران آئینی در مدح امام حسین (ع)

همزمان با آغاز محرم الحرام ۱۴۴۳، ویژه برنامه ماهورا با شعرخوانی شاعران آئینی در مدح امام حسین (ع) روی آنتن شبکه های سیما می رود.

در این برنامه جمعی از شاعران مطرح کشور از جمله قاسم صرافان، محمدحسین ملکیان، فاطمه افشاریان، محمدجواد پرچمی و هادی جان‌فدا اشعار خود را می‌خوانند.

این ویژه برنامه از تولیدات حمایتی مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است و تولید برنامه‌های مشابه آن تداوم خواهد یافت. برنامه تلویزیونی ماهورا به تهیه‌کنندگی علی اصغر اصغرزاده، کارگردانی کیارش باستانی، مدیریت تولید محمد پورمهدی و با تدوین امین ملک زاده در ۱۸ قسمت کوتاه سه تا چهار دقیقه‌ای تولید و در محرم امسال از شبکه‌ های سیما پخش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان