شهرداری اهواز از ثروت خوزستان بی‌بهره است / نیروهای خدماتی، پشت میز نشسته‌اند


شهرداری اهواز از ثروت خوزستان بی‌بهره است / نیروهای خدماتی، پشت میز نشسته‌اند

سرپرست شهرداری اهواز گفت: علی‌رغم اینکه اهواز در مرکز یک استان ثروتمند واقع شده است، از این ثروت کاملا بی‌بهره هستیم؛ شرکت‌های متمول فعال در اهواز، در حد یک شرکت خصوصی و تنها به اندازه عرصه و اعیان عوارض می‌دهند و شهرداری اهواز را از مهم‌ترین عوارض که عوارض آلایندگی است، محروم کرده‌اند.

علیرضا عالیپور در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان که شامگاه چهارشنبه (۲۰ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به کمبود کادر تخصصی در بدنه شهرداری اهواز اظهار کرد: به واسطه اینکه بیش از ۲۰ سال است که آزمون استخدامی در شهرداری برگزار نشده است، شهرداری اهواز با کمبود کادر تخصصی مواجه شده و رفته رفته کمبود این کادر متخصص، مشکلاتی برای شهرداری به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بسیاری از ارکان تخصصی شهرداری اهواز، نیروهای خوب و متخصص به ندرت پیدا می‌شود.

سرپرست شهرداری اهواز با بیان اینکه مهم‌ترین رکن در مدیریت، منابع انسانی است؛ گفت: شهرداری یک مجموعه چند بعدی و دارای ابعاد تخصصی است و باید منابع انسانی متخصص در طول این سال‌ها وارد شهرداری اهواز می‌شد تا بتوانیم شهر را ارتقا دهیم.

وی افزود: کل شهرداری‌های کشور به ویژه شهرداری اهواز در ۲۰ سال گذشته از طرق نامتعارف، نیروهای خدماتی را وارد کردند و پشت میز نشاندند زیرا نمی‌شد کسی پاسخ مردم را ندهد و این کار به اجبار در این سال‌ها انجام شد.

عالیپور با اشاره به کمبود منابع مالی در شهرداری اهواز بیان کرد: مجموع درآمدهای نقدی وصول‌شده در شهرداری اهواز از سال ۹۲ تا ۹۶، حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان در سال بوده است. در طول این سال‌ها نرخ عوارض، خدمات و... در شهرداری اهواز چند برابر شد اما درآمدهای شهرداری افزایش پیدا نکرد و این یک مساله است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: همه باید به این مساله فکر کنند که چرا در طول این سال‌ها علی‌رغم افزایش هزینه‌های خدمات و...، درآمد شهرداری اهواز افزایش نیافته است.

سرپرست شهرداری اهواز تصریح کرد: علی‌رغم اینکه اهواز در مرکز یک استان ثروتمند واقع شده است، از این ثروت کاملا بی‌بهره هستیم؛ شرکت‌های متمول فعال در اهواز، در حد یک شرکت خصوصی و تنها به اندازه عرصه و اعیان عوارض می‌دهند و شهرداری اهواز را از مهم‌ترین عوارض که عوارض آلایندگی است، محروم کرده‌اند.

وی افزود: آرایی علیه شرکت‌های آلاینده به ویژه شرکت‌های نفتی داریم اما در شورای مالیاتی این آرا متوقف شده‌اند و اجازه وصول داده نمی‌شود. اگر بتوانیم عوارض آلایندگی را وصول کنیم، چند هزار میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری اهواز اضافه خواهد شد و آن زمان است که می‌توانیم در شان مردم اهواز خدمات ارائه کنیم.

عالیپور تصریح کرد: مجموع درآمدهای شهرداری تقریبا با هزینه‌های جاری برابری می‌کند و با توجه به این مساله، منابعی باقی نمی‌ماند که برای تکمیل زیرساخت‌ها، خدمات و... هزینه شود.

وی گفت: در شهرداری اهواز حدود ۲۵ روز است که حتی یک بیل آسفالت در چاله‌ای ریخته نشده است و این نشان‌دهنده وضعیت شهرداری اهواز است. نمی‌شود این مسائل را بیان نکرد و نباید اجازه داد که توقعات مردم تجمع پیدا کند و باید مسائل را بیان کرد. درآمدهای شهرداری کم و هزینه‌ها زیاد است و انتظارات نیز از شهرداری اهواز بسیار بالا است.

سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به انتظارات شهرداری از رسانه‌ها گفت: در تعریف مدرن، رسانه انعکاس‌دهنده واقعیت‌ها است اما در تعریف پست مدرن، رسانه سازنده واقعیت‌ها است. رسانه می‌تواند با اولویت‌بخشی به یک برنامه، افکار را متوجه یک نقطه کند و ذهن را از سایر مسائل دور کند.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای یا حتی بیشتر، تنها روی اهواز متمرکز شده‌اند تا ذهن مردم را آزرده‌خاطر کنند. رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد شکاف میان مردم هستند و در این زمینه، ارکان مردم و دولت و حاکمیت باید با حس اتحاد در کنار هم کار کنند.

عالیپور با بیان اینکه نباید به اعتماد خدشه وارد شود، افزود: رسانه نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. رسانه باید منصفانه، توام با همدردی و ارائه راهکار، انتقاد کند. اگر انتقادات صحیح رسانه نباشد، در پیدا کردن مشکلات به بن‌بست خواهیم خورد.

وی افزود: در شرق اهواز سکونتگاه‌های غیر رسمی داریم که جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد. تنها در غرب جاده اهواز - خرمشهر حدود ۱۵۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند که حتی آب، فاضلاب و جاده درستی ندارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من