انجمن صنفی کارگران زن کشاورزی دزفول تشکیل می‌شود


انجمن صنفی کارگران زن کشاورزی دزفول تشکیل می‌شود

دزفول- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول با اشاره به مشکلات کارگران زن مشغول در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: انجمن صنفی این کارگران برای نخستین بار به زودی در شهرستان دزفول تشکیل و ثبت می‌شود.

مجتبی ظفری روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هر انجمن صنفی برای تشکیل به ۴۰ متقاضی نیاز دارد، افزود: حقوق کارگران زن مشغول در بخش کشاورزی با وجود اینکه بیشتر بار کار را بر عهده دارند و در شرایط مختلف آب و هوایی فعالیت می‌کنند، نصف مردان است.
وی گفت: تشکیل انجمن صنفی زن مشغول در بخش کشاورزی به حل مشکلات صنفی آنها کمک خواهد کرد ضمن اینکه فعالیت این انجمن توسط بازرسان نظارت خواهد شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول به وجود حدود ۲ هزار کارگر زن کشاورزی در این شهرستان اشاره و بیان کرد: اغلب این زنان سرپرست خانوار هستند و برخی از آنها مدرک کارشناسی از دانشگاه دارند.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی در حوزه روستایی و عشایری پرداخت می‌شوند، افزود: سه مرکز کاریابی در دزفول وجود دارد که متقاضیان جویای کار برای استخدام از این طریق اقدام می‌کنند.

ظفری با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه در حال ساخت قند دزفول نیز گفت: کارخانه قند شوش به ازای تولید هر تن قند ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند ولی کارخانه قند دزفول با استفاده از تکنولوژی جدید به ازای تولید هر تن قند کمتر از ۵۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه درصورت راه اندازی اشتغال زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند، افزود: مجوز احداث دامداری ۱۰ هزار راسی صنعتی در کنار این کارخانه گرفته شده که به تکمیل زنجیره‌ تولید کمک می‌کند ضمن اینکه می توان از تفاله نیشکر به عنوان خوراک دام استفاده کرد.
ظفری گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل کننده و رابط ایجاد اشتغال است و سایر سازمان‌ها متولی حمایت از سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه با سرپرست کانون بسیج مهندسین صنعت و عمران شهرستان دزفول با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا روز خبرنگار را به خبرنگاران این خبرگزاری تبریک گفتند.

محمود صارمی خبرنگار اعزامی ایرنا به مزار شریف افغانستان در سال ۱۳۷۷ در حمله طالبان به کنسولگری ایران همراه با چند دیپلمات دیگر به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی