فقدان نیروهای ماهر مانع پیوند لازم بین جامعه محلی هرمزگان با سرمایه‌گذاری‌ها بوده است


فقدان نیروهای ماهر مانع پیوند لازم بین جامعه محلی هرمزگان با سرمایه‌گذاری‌ها بوده است

استاندار هرمزگان گفت: عدم تناسب مهارت های جامعه محلی با مشاغل مورد نیاز پروژه های سرمایه گذاری، از یک سو سبب نارضایتی مردم و جوامع محلی پیرامون آن پروژه ها شده و از سوی دیگرهزینه جذب نیرو برای بنگاه‌ها را افزایش داده است.

فریدون همتی شب گذشته (۲۰ مردادماه) در شورای مهارت استان هرمزگان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، با اشاره به تحول جدید در سطح ملی با تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مشاغل، اظهار کرد: این امر مهم می تواند به عنوان یک عملیات نرم افزاری مطلوب در استان‌ها از جمله هرمزگان کارآیی داشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه در هرمزگان سرمایه گذاری های بزرگ ملی صورت گرفته و از طرفی هم تامین تقاضای نیروی کار این پروژه ها و سرمایه گذاری ها به‌دلیل فقدان نیروهای ماهر در استان به‌درستی انجام نشده است، برخی از این مجموعه‌ها نتونستند نیروهای محلی را به کار بگیرند و پیوند لازم بین جامعه محلی متناسب با سرمایه‌گذاری‌ها صورت نگرفته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه عدم تناسب مهارت های جامعه محلی با مشاغل مورد نیاز پروژه های سرمایه گذاری، از یک سو سبب نارضایتی مردم و جوامع محلی پیرامون آن پروژه ها شده و از سوی دیگرهزینه جذب نیرو برای بنگاه‌ها را افزایش داده است که با انعقاد تفاهم نامه بین استانداری هرمزگان و سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور و پشتیبانی استان از برنامه های پیش بینی شده، به‌ویژه در حوزه سواحل مکران و غرب استان در آستانه یک تحول بزرگ قرار داریم.

اقتصاد دریا محور، گردشگری، صنعت و معدن و حمل و نقل را از جمله بخش ها و ظرفیت های قابل توسعه و مهم در هرمزگان عنوان کرد و گفت: هر چقدر نیروهای دارای مهارت بیشتری در بازار کار وجود داشته باشد، بهره‌وری و کیفیت خدمات بالاتر می‌رود و هزینه‌های نیز به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند که اثرات آن به سرعت در جامعه نمایان می شود و رضایت‌مندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

همتی اضافه کرد: با برنامه های پیش رو . توسعه آموزش و مهارت آموزی در استان، بخش عظیمی از نیروهای بیکار می توانند به راحتی در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شوند و یا به عنوان کارآفرین می توانند زمینه اشتغال افراد دیگر را فراهم کنند که این رویکرد با یک سیاست‌گذاری درست و هدفمند عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست، مجوز مراکز جوارکارگاهی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر ودریانوردی و مجوز آموزشگاه های آزاد به نماینده خیران اعطا شد.همچنین از حامیان مهارتی عضور شورای مهارت استان توسط استاندار هرمزگان و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش